در قانون سلامت روان کليه خدمات به بيماران روانپزکي آمده است که در صورت تصويب بيمه ها اين خدمات را به صورت 100 درصد پوشش مي دهند.

دکتر نيک فرجام، معاون دفتر سلامت اجتماعي، اعتياد و روان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در قانون "سلامت روان" اشاره شده که در صورت تصويب اين قانون تمام خدمات درماني بيماران دچار اختلال روان پوشش 100 درصدي پيدا مي کنند و حتي در اين قانون آمده است که بر مبناي پيشنهاد وزارت بهداشت هزينه هايي که ممکن است بيمه آنها را تقبل نکند توسط وزارت بهداشت تامين شود.

وي به ايجاد  حمايت از  مجرمان داراي اختلالات رواني اشاره و عنوان کرد: بيماراني که در حين جرم دچار اختلالات رواني مي شوند طبق اين قانون مشخص شده که قوه قضائيه بيمارستانهاي روانپزشکي تحت پوشش خود ايجاد کند تا نظارت بر اين بيماران بهتر انجام شود.

نيک فرجام در ادامه به ارائه خدمات جامع نگر از بهتري به مشاوره براي بيماران اختلال رواني اشاره و تصريح کرد: در حال حاضر بيماران بعداز ترخيص چون خدمات مشاوره و بازتواني دريافت نمي کند ،همين موضوع باعث عود و بازگشت سريع بيمار به بيمارستان مي شود كه طبق اين قانون افراد بستري بعد از ترخيص از طريق تلفن مشاوره مي شوند و خدمات ويزيت در منزل را دريافت مي کنند و اين عوامل منجر به بهبود وضعيت روحي و رواني بيماران دچار اختلال رواني مي شود./ح

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار