یک مقام سوری از حضور تعداد زیاد جنگجویان کشورهای مختلف آسیای مرکزی در جنگ سوریه خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،، «احمد بدرالدین حسین» مفتی سوریه در دیدار با نماینده دولت فلسطین در مسکو اعلام کرد که در سوریه 100 هزار شبه نظامی از 83 کشور دنیا علیه دولت این کشور می‌جنگند.

به گزارش پایگاه خبری قندهار،‌ مفتی سوریه در این دیدار تأکید کرد که اغلب شبه نظامیان از کشورهای عربستان سعودی، عراق، چچن و تونس هستند ضمن اینکه از آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی مثل اسپانیا، فرانسه، انگلیس، آلمان، اتریش نیز تعدادی جنگجو حضور دارند.

مفتی سوریه با اشاره به حضور شبه نظامیان آسیای مرکزی اظهار داشت که از ترکمنستان 360 نفر، قزاقستان 250، اوکراین 350، تاجیکستان 190 نفر، آذربایجان 100 نفر و گرجستان 80 شبه نظامی در این کشور می‌جنگند.

بنابر گزارش رسانه‌های خبری آسیای مرکزی گروه‌های اسلامی افراطی که در سوریه دوره‌های آموزش نظامی می‌بینند در واقع برای نفوذ به کشورهای آسیای مرکزی آماده می‌شوند و این در حالی است که رهبران این گروه‌های افراطی در نظر دارند از پتانسیل این کشور برای ایجاد حکومت‌های اسلامی در آسیای مرکزی استفاده کنند.

به‌ اعتقاد کارشناسان، آنچه امروز در سوریه می‌گذرد، به طور مستقیم با آینده ثبات و امنیت در قلمروی شوروی سابق و از جمله آسیای مرکزی ارتباط دارد.

منابع امنیتی با علم به حضور صدها نفر از تروریست‌های متعلق به ‌کشورهای شوروی سابق در سوریه، نگران هستند که در صورت حل بحران سوریه بیشتر آن‌ها به‌کشورهایشان باز خواهند گشت و تجربه اندوخته خود تحت مدیریت سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای غربی و عربی را به ‌کار خواهند گرفت.
برچسب ها: شبه نظامی ، سوری ، مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.