به هر میزان که کشورهای مقصد محصولات صادرات ایران افزایش یابد به همان اندازه می توان برای توسعه صادرات برنامه ریزی کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در توسعه روابط اقتصادی و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان زنجان ، صادرکنندگان را پیش قراولان صحنه اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: لازمه توسعه صادرات افزایش بازارهای هدف و روابط تجاری با کشورهای مختلف است.

افخمی راد ، افزود: متاسفانه طی سالهای گذشته بیشترین مراودات تجاری و مقصد محصولات صادراتی ایران به سه کشور، ترکیه، چین و امارات متحده عربی بوده است.

وی ادامه داد : تولید کنندگان و صادرکنندگان نیز باید در کنار نهادهای دولتی برای یافتن بازارهای هدف با ثبات و مطئمن تلاش کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در توسعه روابط اقتصادی با بیان اینکه اگر چه تحریم ها فشار بسیاری را بر بخش تجاری وارد می کند اما بعضی از اقدامات صورت گرفته در داخل کشور، نیز این فشارها را تشدید کرده بنابراین برای کاهش این فشارهای وارده ،مسوولان دولتی باید با کاهش مقررات به حداقل، فرآیندهای صادراتی و وارداتی را روانتر کنند.

افخمی راد اظهار کرد: باید فرآیند صدور مجوزهای تاسیس واحدهای صنعتی با حذف مقررات زاید به چنان سرعت عملی برسد که سرمایه گذار در هر زمانی به آسانی به آن دسترسی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه صدور کارت بازرگانی توسط اتاق بازرگانی صورت می‏گیرد و نیازی به امضا و تایید وزارت ندارد، خاطر نشان کرد : باید در بخش صادرات مسیرها برای فعالان هموار شود 



برچسب ها: توسعه ، صادرات ، تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.