از ابتدای امسال تاکنون پنج میلیون و 111هزار و 98دلار بافته های داری فارس به خارج از کشور صادر شده است .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیز گفت: با وجود تحریم های موجود از ابتدای امسال تاکنون 294تن بافته های داری این استان به ارزش پنج میلیون و 111هزار و 98دلار به خارج صادر شده است .

قدرت الله تاجبخش ادامه داد: بافته های داری این استان به دلیل تنوع رنگ ،نقش و بافت در بسیاری از بازار کشورهای دنیا بخصوص اروپا و امریکا مشتریان خاص دارد.

وی افزود: بیشترین کشورهای هدف صادرات بافته های داری فارس کشورهای آلمان ، آمریکا ، ایتالیا ،فرانسه ، چین و روسیه هستند.
تاجبخش بیان کرد: با شهرتی که صنایع دستی فارس به لحاظ کیفیت و دیگر عوامل نامبرده شده در جهان دارد با اهتمام جدی تر به نوع بسته بندی محصولات صنایع دستی برای حضور موفق در نمایشگاه های بین المللی می توان در رونق و شکوفایی بیشتر این صنعت و تقویت معیشت دست اندرکاران آن نیز موثر بود .

وی گفت :صنایع دستی به عنوان نوعی صنعت ،با هر مشکلی از جمله متغیر بودن نرخ ارز، بالا بودن میزان تورم، ضعف زیرساخت های تولیدی، نبود وجود کارآفرینان کارآزموده که در صنعت وجود دارد ،صنایع دستی نیز هم با آن مواجه است.

تاج بخش با تشریح مشکلات فرآروی صنایع دستی استان فارس ادامه داد: صنایع دستی باید به فروش برسند در خانه های مردم استفاده شوند که برای تحقق این مهم مدیریت بنگاه های صنایع دستی باید توان تولید بهینه و فروش موفق و تضمین شده محصولات صنایع دستی را داشته باشند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس افزود: ظرفیت های صنایع دستی استان فارس با توجه به تنوع رشته ها قابل تعریف هستند به طوری که از مجموع 250 رشته صنایع دستی در کشور 120 رشته در استان فارس دارای سابقه بوده که هم اکنون 85 رشته آن فعال و صنعتگران در آن مشغول به کار هستند.

وی بیان کرد: در سال های اخیر به دلایل مختلف و از جمله رقابت برخی کشورهای دیگر دنیا و بحث تحریم های اقتصادی بازار محصولات صنایع دستی کشور دچار رکود شده اما امیدواریم بتوان جایگاه ویژه کشور و استان را دوباره بدست آورد.

تاجبخش ادامه داد: در استان فارس تاکنون بیش از 200 هزار نفر صنعتگر در رشته های مختلف شناسایی شده که از این تعداد تا پایان مرداد ماه امسال تعداد22 هزار و 27 نفر موفق به دریافت کارت شناسایی صنعتگری و کارت پایان دوره مهارت شدند.

تعداد کارگاه های تولیدی استان که تاکنون موفق به اخذ پروانه تولید کارگاهی شده اند نیز 700 کارگاه می باشد که بخشی از نیروهای تولیدی را تحت پوشش قرار داده است./ب

برچسب ها: صادرات ، داری ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.