رئیس ستاد احیاء تالاب هامون گفت: احیاءتالاب هامون شدنی است و مسئولان باید هرچه سریع تر اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، دکترغلامرضا نوری افزود: تالاب هامون هفتمین تالاب دنیا و بزرگترین دریاچه آب شیرین ایران با مساحت 5هزار وهفتصد کیلومتر مربع مامن امن پرندگان و محل کسب روزی مردمان منطقه هم اکنون به کانون بحران و حرکت شن های روان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: باگذشت 14سال از خشک شدن تالاب هامون پژوهش های فراوانی برای احیاء تالاب انجام شده است که کمتر مورد توجه مسئولان قرارگرفته است و می توان گفت:تالاب هامون با شرایط فعلی اش هم احیاء شدنی است.

وی تصریح کرد:در راستای احیاء این تالاب در سال 90 مقررشد 60میلیون مترمکعب به عنوان حق آبه از محل ذخیره آبی منطقه در نظر گرفته شد.

وی خاطر نشان کرد:همچنین لایروبی تالاب هامون و ایجاد پوشش گیاهی طی 2عملیات آغاز شده است که عملیات فاز یک با لایروبی 6کیلومتر از شهر هامون در حال انجام است و تا پایان سال به اتمام میرسد.

وی با اشاره به اینکه احیاء تالاب یک فوریت ملی است اظهار کرد: کارهای مطالعاتی فاز دوم عملیات احیاء نیز در دستور کار قرارگرفته که با ایجاد پوشش گیاهی در این بخش ریزگردها مهار خواهد شد.

رئیس ستاد احیاء تالاب هامون خاطر نشان کرد:استفاده نیروهای بومی متخصص ،همکاری دستگاهها و اعتبار لازم در تسریع روند احیائ دریاچه موثر است./س

برچسب ها: احیا ، تالاب ، هامون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.