حذف پردآمدها از ليست يارانه بگيران نه تنها بر خلاف عدالت نيست بلکه تحقق عدالت اجتماعي، اقتصادي و رفاهي در کشور است و هر کس موظف مي شود براساس استفاده خود از منابع انرژي هزينه پرداخت کند.

سيد ناصر موسوي لارگاني عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در رابطه با دليل حذف 30 درصد از يارانه بگيران به خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: حذف سه دهک بالاي درآمدي يا 30 درصد از يارانه بگيران تنها به دليل کسري بودجه دولتي نيست و دليل اصلي آن تحقق و توجيه قانون هدفمندي است.

وي گفت: دولت مي بايست با دقت اين سه دهک را شناسايي کند و براي شناسايي دقيق تر لازم است تا سيستم مالياتي کشور بهبود يابد و اگر افراد با درآمد بالاتر ماليات بيشتري بپردازند و شناسايي براساس ماليات بردرآمد باشد اين کار و شناسايي فقير از غني آسانتر مي شود هر چند که شناسايي از روي حساب هاي بانکي نيز روشي ديگر است.

اين نماينده مجلس در ادامه بيان کرد: طبق قانونمندي هدفمندي يارانه ها بايد پرداخت غير نقدي نيز در مراحل بعدي لحاظ شود و پرداخت نقدي صرف دهک هايي باشد که قشر آسيب پذير جامعه هستند تا يارانه نقدي بتواند جبران ضرر و زيان هاي حاصل از تورم برايشان باشد و باقي پرداخت ها به صورت تامين اجتماعي و کارها و کمک هاي رفاهي باشد، اقدامي که در فاز اول به طور کلي ناديده گرفته شد.

موسوي لارگاني ضمن تاکيد بر اين که نبايد بخش صنعت و توليد در فاز دوم ناديده گرفته شود گفت: پرداخت ها بايد بگونه اي باشد تا توليد کنندگان متضرر نشوند و يارانه توليد هم پرداخت شو و دولت نيز بخشي از درآمد حاصل از هدفمندي را مي بايد صرف زير ساخت ها، بهبود حمل و نقل عمومي و دولت الکترونيک کند.

وي در پايان نيز ضمن اشاره مجدد به پرداخت يارانه غير نقدي گفت: اگر قرار است در فاز دوم اين نوع پرداخت به صورت دادن بن هاي کالايي به مردم باشد بايد حق انتخاب مردم نيز لحاظ شود و چند نوع کالا مد نظر باشد تا مردم از ميان آن ها انتخاب کنند نه اين که مجبور به استفاده تنها از يک کالا و بعضا از نوع بي کيفيت باشند و اميد است با اقدامات نامبرده و دقت در اين مباحث اين طرح به صورت صحيح و علمي و به نحو احسنت اجرا شود.
انتهاي پيام/

برچسب ها: دلیل ، حذف ، یارانه بگیران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار