به گزارش
خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، عليمحمد نوريان امروز در مراسم خودكفايي تعميرات اساسي سيستم پانل بازرسي هواپيماي فالكن 20 سازمان هواپيمايي كشوري با اشاره به وجود200 دستگاه كمك ناوبري در فرودگاههاي كشور، افزود: سيستم بررسي تجهيزات فرودگاهي دستگاههاي كمك ناوبري بايد در بازههاي زماني 3 و 6 ماهه مورد بازرسي و كاليبراسيون قرار گيرد.
وي ادامه داد: تجهيزات نصب شده روي هواپيماي فالكن 20 كه توسط متخصصان داخلي اورهال شدهاند كار بررسي و ارزيابي دستگاه هاي كمك ناوبري فرودكاهي را انجام ميدهند.
قائم مقام وزير راه و شهرسازي در امور هواشناسي و هوانوردي با اشاره به اينكه اين دانش بايد در سطح منطقه اي به كار گرفته شود اضافه كرد: بايد اين تاسيسات براي كنترل دستگاههاي كمك ناوبري فرودگاهها در كشورهاي ديگر نيز به كار گرفته شود تا بتوانيم به اين كشورها سرويس دهي كنيم.
وي اظهار داشت: البته در گذشته چنين خدماتي توسط ايران به فرودگاههاي كشورهاي ديگر ارائه ميشد اما به دليل شرايط ويژه تحريم موقتي بود.
نوريان اظهار داشت: نكته لازم الذكر درباره اين سيستم موضوع استاندارد آن است زيرا حضور در بازار بينالمللي نيازمند ارائه تائيديه استاندارد است و حضور در هر فرودگاه اين تائيديه را ميخواهد.
قائم مقام وزير راه و شهرسازي در امور هواشناسي و هوانوردي يادآور شد: اگر پنها (شركت پشتيباني و نوسازي هواپيماهاي ايران) تصميم گرفته است با واحد مشخصي درباره اورهال چنين تجهيزاتي گتم بردارد، بايد سازماني مشخص ايجاد كند و اين سيستمها زماني موثر است كه دائم پيگيري شود تا بهبود مستمر داشته باشد كه البته اين كار بايد با هدايت سازمان هواپيمايي كشوري به نظام مند شود.
وي اظهار داشت: اگر علم اورهال دستگاههاي بررسي تجهيزات كمك ناوبري فرودگاهي ثبت شده و سپس تئوري سازي و تجاري سازي شود، ظرفيتسازي براي توليد اين اختراع گسترش مييابد.
بنابراين گزارش در پايان اين مراسم حضار در كنار باند فرودگاه حاضر شدند و شاهد اولين پرواز جت فالكن 20 كه تجهيزات بررسي كمك ناوبري فرودگاهي آن اورهال شده بود، بودند.
انتهاي پيام/