دادستان کل کشور گفت: ما با این مخالف نیستیم که اموال مسئولین مورد رسیدگی قرار بگیرد و حتی بنده موافقم تا جایی که قانون اجازه می‌دهد دادگاه علنی باشد و دارایی مسئولین به اطلاع مسئولین برسد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در خصوص آخرین وضعیت پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای گفت: 39 نفری که به دادگاه رفتند حکمی برای آنها صادر نشده است، پرونده به دادسرا برگشت و در حال رفع نقص است اما تعدادی قبل از این 39 نفر بودند که حکم آنها صادر شد.  
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طرحی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر اعلام اموال تمام مسئولان وجود دارد که شنیده شده شما با این تصمیم مخالف هستید، گفت: ما با این مخالف نیستیم که اموال مسئولین مورد رسیدگی قرار بگیرد و حتی بنده موافقم تا جایی که قانون اجازه می‌دهد دادگاه علنی باشد و دارایی مسئولین به اطلاع مسئولین برسد و بنده از اینکه صرفا چیزی نوشته شود و به مرحله اجرا در نیاید و به اطلاع مردم نرسد مخالف هستم.  
 
سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: اما بحثی که مطرح کردید هم‌اکنون در کمیسیون مطرح است که به صحن رفته و دوباره به کمیسیون برگشته که باید به جمع‌بندی برسد و مکانیزمی باشد که مسائل به اطلاع مردم برسد.  
 
دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا استفاده از فیلترشکن جرم است یا خیر؟ افزود: چنانچه تصمیمی را یک مرجع صلاحیت‌دار بگیرد تا زمانی که این تصمیم به قوت خود باقی است اگر کسی خلاف آن عمل کند تحت تعقیب قرار می‌گیرد.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ارتباط با اینکه اگر هنوز بحثی قطعیت نداشته علیه شخصی مطرح شود آیا این امر قانونی است یا خیر؟ بیان داشت: اگر کسی احساس کند که نسبت به وی تهمت‌ زده‌اند می‌تواند شکایت کند که در این صورت به پرونده وی رسیدگی خواهد شد.  
 
وی در خصوص پرونده ستار بهشتی گفت: این پرونده به دادگاه رفته،‌ نقایص آن گرفته  و به دادسرا ارجاع داده شده و دادسرا نیز جواب داده است و در حال حاضر به دادگاه برگشته است و در خصوص این پرونده بعید می‌دانم که هنوز تعیین وقت شده باشد.  
 
سخنگوی دستگاه قضا در مورد این مساله که یکی از خانم‌های دولت قبلی به مقام مشاور قوه قضاییه انتصاب شده،‌ آیا این امر سبب خواهد ارتقاء جایگاه اداری زنان در دستگاه قضایی خواهد بود یا خیر؟ خاطرنشان کرد: این امر مبنی بر این نیست که جایگاه زنان در دستگاه قضایی ارتقاء پیدا کند و وی تنها به عنوان مشاور در قوه قضاییه حضور دارد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: دادستان ، کل ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار