وزير نيرو گفت: براساس بند 19 قانون بودجه به ازای هر کیلووات برق 30 ریال عوارض گرفته مي شود که اين رقم به معني فزايش قيمت برق نيست بلکه براي توسعه انرژی‌های نو اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حمید چیت‌چیان درجمع خبرنگاران در حاشیه افتتاح مرکز تست بنچ توربین‌های 25 مگاواتی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران درخصوص عدم اطلاع رساني درباره ي افزايش قيمت اب و برق گفت: افزايش قيمتي در بحث برق صورت نگرفته وآنچه که در قبوض اورده مي شود براساس بودجه سال 92 است به صورت عوارض گرفته می‌شود که جدا از قیمت برق است. 

وي افزود: مجلس برای 30 ریال دریافتی مصارف کاملا مشخصی را تعریف کرده است وبه  توسعه برق‌رسانی به ایستگاه‌ها و توسعه انرژی‌های نو اختصاص پیدا می‌کند. 

وي در ادامه در خصوص افزايش هزينه ي انشعاببرق نيز اظهار داشت: آیین‌نامه‌ای که از گذشته برای دریافت هزینه‌های انشعاب برق وجود داشت به 3 بخش هزینه‌ انشعاب، هزینه‌ دستگاه‌های اندازه‌گیری و هزینه نیرورسانی تقسیم می‌شد که حدود 20 روز پیش تصمیم به تثبیت هزینه‌های انشعاب برق گرفتیم. 

وی با اشاره به اينکه هزینه انشعاب از سال 83 ثابت بوده وهم‌اکنون نیز ثابت است افزود: در 2 بخش دیگر در زمان وصل انشعاب هزینه‌های متفاوتی از مردم مطالبه می‌شد که این هزینه‌ها شهر به شهر و منطقه به منطقه متفاوت بود که اين عدم ثبات باعث سوءاستفاده‌هایی شده بود که ما تصمیم گرفتیم با ثابت کردن بخشهای مختلف هزینه‌های انشعاب به طوری بسترسازی کنیم تا مردم با قیمت‌های متفاوت در انشعاب برق مواجه نشوند و از خواسته‌های غیرمعقول در زمان نصب انشعاب در امان باشند. 

بحران آبي موضوع جلسه شواي اب

وزیر نیرو با بیان اینکه فردا برای بررسی مشکلات تامین آب کشور برای دومین بار در دولت یازدهم جلسه شورای عالی آب با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود تصریح کرد: در 16 سال گذشته و در طول فعالیت چهاردولت تنها 7 بار جلسه شورایعالی آب تشکیل شده بود اما تنها در 2 ماه و نیم فعالیت دولت یازدهم این جلسه برای دومین بار برگزار می‌شود.

چيت چيان در خصوص اقداماتی که برای حل معضل تامین آب کشور اندیشیده شده گفت: برنامه‌هایی براي کاهش اتلاف شبکه آب‌رسانی با تنظیم فشار به حد مدیریت در تامین آب داريم.

وی ادامه داد: تمامی این راهکارها بدون صرفه‌جویی به نتیجه نخواهد رسید و در شرایطی که میزان منابع آب کشور مناسب نیست باید مردم به طور جدی به لزوم صرفه‌جویی آب توجه کنند و بویژه در بخش‌هایی چون کشاورزی که حجم عمده‌ای از مصرف آب کشور در آن صورت می‌گیرد زمینه‌سازی مصرف ضروری است.

19 اقدام نجات درياچه اروميه

وی در مورد ردیف مورد نظر برای نجات دریاچه ارومیه نیز گفت: 19 اقدام دارای اولویت توسط کارگروه احیای دریاچه ارومیه مشخص و تصویب شد. در حال حاضر برآورد اعتبار مورد نیاز انجام می‌شود و معاونت راهبردی ریاست جمهوری وعده داده که همکاری لازم در این زمینه داشته باشد.
 
چیت‌چیان در مورد میزان اعتبار مورد نیازخاطرنشان کرد: پس از برآوردها اطلاع رسانی خواهد شد.
صادرات برق افزايش مي يابد.
 
وزیر نیرو با اشاره به میزان صادرات برق پیش بینی شده برای سال آینده افزود: در زمینه صادرات برق روند رو به افزایش را طی می کنیم و میزان برق صادراتی به پنج کشور همسایه عراق، ترکیه، ارمنستان، پاکستان و افغانستان افزایش پیدا می‌کند.
ژ
وی با اشاره به درخواست عراق برای واردات بیشتر برق از ايران تصريح کرد: با درخواست عراق موافقت کردیم که این موضوع درآمد خوبی برای صنعت برق حاصل می کند و زمینه ارتباط بیشتر دراین حوزه فراهم کرده است.

چیت‌چیان با اشاره به ساخت چند نیروگاه در عراق توسط ایران افزود: امسال بیشتر از سال گذشته صادرات برق خواهیم داشت.

وزیر نیرو در مورد مطالبات ایران در حوزه صادرات برق خاطرنشان کرد: به صورت طبیعی پرداخت صادرات برق  با فاصله زمانی  صورت می گیرد و الان مسئله حادی در حوزه دیرکرد پرداخت‌ها مواجه نیستیم و به صورت مستمر برق صادر شده و پس از مدتی پولش دریافت می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: افزایش ، صادرات ، عوارض ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار