رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا یک شعار اعتقادی است در خصوص حادثه تروریستی سراوان گفت: دولت پاکستان باید نسبت به این اتفاق پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی در حاشیه مراسم ختم همسر آیت‌الله حائری شیرازی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه نظرتان در مورد شعار مرگ بر آمریکا چیست گفت: مرگ بر آمریکا براساس یک سلسله اصول اعتقادی و دینی گفته می‌شود که این مهم به این معناست که ما مخالف ظالم، متجاوز و استثمارگر هستیم این شعار یک مبنای فکری دارد که به این معناست که با کسی که خائن و ظالم است نمی‌شود کنار آمد.

وی ادامه داد: مرگ بر آمریکای ملت ایران اظهار تنفر از ظلم و ستم است چراکه آمریکا طی چند دهه جرم و جنایت کرده و در جهان مشکل ایجادکرده است.

وی با بیان اینکه با یک تلفن و ملاقات دو وزیر مسائل حل نمی‌شود که دست از همه چیز برداریم اضافه کرد: آمریکا فشارها علیه ملت ایران را بیشتر کرده است حتی می‌گوید گزینه نظامی روی میز است بنابراین ما باید در مواضعمان مستحکم بایستیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اظهار داشت: آیا آمریکا از تحریم‌هایی که علیه ما داشته، از اینکه هواپیمایی مسافربری ما را نشانه گرفته، از اینکه در جنگ تحمیلی صدام را علیه ما حمایت کرده از ملت ایران عذرخواهی کرده است بنابراین اتفاقی نیافتاده تا ما دست از شعار مرگ بر آمریکا برداریم.

وی با بیان اینکه ما پای مواضع خودمان ایستاده و از حقمان دفاع می‌کنیم بیان داشت: آمریکا تا زمانی که خیانتکار، ظالم و متجاوز است ملت ما نیز در موضع فکری و اعتقادی خود پایبند بوده و با این دولت درگیر است مگر آنکه دولت آمریکا از اقداماتش دست بردارد که البته بعید به نظر می‌رسد.

تقوی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند باید در اصول منافع بایستیم گفت: آمریکا باید صداقت را در عمل داشته باشد که ندارد این دولت باید تحریم‌های ظالمانه‌ای را که مبنای حقوقی و انسانی نداشته بردارد.

نقوی افزود: آمریکا مسائل انسانی را نیز رعایت نمی‌کند و این در حالی است که آن‌ها می‌دانند ما به دنبال صلح هستیم و سلاح اتمی نداریم بنابراین ادعای آمریکا مبنی بر اینکه ایران سلاح هسته‌ای دارد بهانه است.

تقوی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی براینکه چه تدابیری اندیشیده شود تا حوادث تروریستی همچون سراوان تکرار نشود اظهار داشت: بخشی از مسئولین این حادثه دولت پاکستان است کشوری که در نزدیکی مرز ایران قرار دارد و تروریست‌ها از این طریق مسلح شده‌اند.

وی با بیان اینکه دولت پاکستان باید به اصول و ضوابط انسانی و دینی خودش پایبند باشد اضافه کرد: ما از دولت پاکستان به شدت گله داریم چراکه در آن منطقه تروریست‌ها مسلح می‌شوند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: ملت ایران باید هوشیاری خود را حفظ کند چراکه در این شرایط دشمن می‌خواهد به ما ضربه بزند پس نیروهای امنیتی ما باید دقت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تقوی ، مهم ، معنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار