انجمن دانشجویان دانشگاه الازهر با انتشار بیانیه ای، "شیخ الازهر" را مسئول حمله به دانشجویان دانشگاه الازهر در قاهره دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ " محمود حسین" خبرنگار این شبکه در گزارش مستقیم از قاهره درباره تظاهرات دانشجویان دانشگاه الازهر در قاهره، گفت دو روایت ضد و نقیض در این باره وجود دارد. مقامات رسمی مصر دانشجویان دانشگاه الازهر را که آنها را دانشجویان اخوان المسلمین می نامند، به تلاش برای بستن مسیر شهرک النصر و ورود به میدان رابعه العدویه متهم کردند. میدان رابعه العدویه به دانشگاه الازهر بسیار نزدیک است.

خبرنگار افزود : نیروهای ارتش و پلیس مصر از نزدیک شدن دانشجویان به میدان رابعه العدویه جلوگیری کردند.

این در حالی است که روایت دانشجویان دانشگاه الازهر کاملا برخلاف سخنان مقامات رسمی مصر است. به طوری که می گویند تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کردند و با سردادن شعارهایی آزادی دانشجویان بازداشت شده را خواستار شدند. به گفته دانشجویان دانشگاه الازهر، اهالی این منطقه فقط در نزدیکی دانشگاه حضور نداشتند بلکه برخی از آنها با کمک نیروهای امنیتی توانستند به دانشجویان حمله کنند. در همین رابطه انجمن دانشجویان دانشگاه الازهر بیانیه ای صادر کرد و شیخ الازهر را مسئول حمله به دانشجویان دانشگاه دانست و اعلام کرد این جنایتی است که به جنایاتی که علیه دانشجویان در دانشگاههای مختلف مصر صورت می گیرد، اضافه می شود.

خبرنگار شبکه افزود : اوضاع در حال حاضر کاملا آرام شده است و دهها نفر از دانشجویان برای اعلام همبستگی با برخی از دانشجویانی که از سکونت در شهرک دانشجویی محروم شده اند، در مقابل دانشگاه الازهر تجمع کرده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار