رئیس جدید سازمان تیمهای ملی تیروکمان در مورد تغییرات تیم ملی گفت: نمی توانیم ورزشکاری را که در 4 یا 5 اعزام متوسط عمل کرده را مثل توریست به تمام مسابقات اعزام کنیم.

رضا کیارستمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد ارزیابی مربیان تیم ملی تاکید کرد: مربیان ایرانی تیم ملی تا به حال عملکرد خوبی داشته اند اما بحث این است که مربی خارجی خوب می تواند کمک بیشتری به شرایط فعلی کند. بعد از دریافت رزومه چند مربی کره ای، با یکی از آنها صحبت کردیم و قرار شد در اینده ای نزدیک این مربی برای چند روز به ایران بیاید تا کار وی را از نزدیک دیده و با هم به توافق برسیم.

وی ادامه داد: ما دنبال مربی برای تیم ملی نیستیم بلکه یک سرمربی لازم داریم که به مربیان ایرانی اموزش دهد و سطح آنها را ارتقا دهد.

کمانداران نباید زنگ تفریح باشند

رئیس سازمان تیمهای ملی تیروکمان در مورد کم بودن تعداد کمانداران ریکرو و در پاسخ به اینکه برعکس دوران صفایی،‌ این بار به رشته ریکرو کمتر بها داده می شود؟ توضیح داد: صفایی هم در دوران خود زحمت کشید و قطعا هدفی پشت تصمیمات وی بود. تصمیمات فعلی فدراسیون هم با هدف هستند. بحث فعلی ما این است که ورزشکاران را به شکلی ارتقا دهیم که حداقل زنگ تفریح نباشند. گاهی پیش می آید که ورزشکار برای کسب تجربه به مسابقاتی اعزام می شود و چون اولین اعزام است، گرفتن نمره پایینتر در آن مسابقه هم قابل قوبل است اما ورزشکاری که در یک سال 5 یا 6 بار به مسابقات مختلف اعزام می شود و هر بار در حد متوسطی عمل می کند را نمی توان مثل توریست به تمام مسابقات اعزام کرد.

رکورد آقایان کامپوند در حد قهرمانی جهان است

وی افزود: تصمیم گرفته ایم ورزشکارانی را به مسابقات برون مرزی اعزام کنیم که حداقل شانس مدال را برای آنها قائل باشیم. در آخرین آنالیزی که از ورزشکاران کامپوندی انجام شد، تیم آقایان رکوردهایی در حد قهرمانی جهان داشتند و اگر خود را باور کنند، انتظار طلای انفرادی و تیمی از آنها می رود. بانوان کامپوند هم تیم بسیار خوبی را با رکوردهایی نزدیک به جهان تشکیل داده اند که در صورت تکرار آن انتظار مدال از آنها می رود اما تیم ریکرو آمادگی مطلوبی نداشت البته به جز بهزاد پاکزاد و ساره اسدی که حداقل رکورد را زده و به مسابقات اعزام شدند. در آینده هم با این سیاست هر کسی که نمرات حداقلی را به دست بیاورد به مسابقات اعزام می شود.

ریکروی ها خود را به کامپوند نزدیک کنند

کیارستمی گفت:‌باید به جایی برسیم که از بازیکنان تیروکمان انتظار مدال داشته باشیم. کنار گذاشتن بازیکنانی که عملکرد قدرتمندی نداشتند تنها تلنگری به ملی پوشان بود و شاید در سفرهای بعدی همان نفرات کنار رفته، بار دیگر در ترکیب قرار بگیرند. هدف ما این است که رشته ریکرو را هم به کامپوند نزدیک کنیم و البته تا اخرین رکوردگیری هم امتیاز معقولی برای حد نصاب در نظر گرفتیم که با به دست آوردن آن، بازیکنان بین 6 تا 10 نفر اول آسیا قرار می گرفتند. اگر ریکروی ها تا همین حد هم خود را برسانند برای ما مفید است.

اعزام پارسامهر منصفانه نبود

وی در مورد مهتاب پارسامهر و کنار رفتن وی از کامپوند بانوان تاکید کرد: صحبتهای زیادی در مورد مهتاب پارسامهر و سایر ملی پوشان در کمیته فنی انجام شد. پارسامهر قهرمان جهان است و از قهرمان جهان انتظاری در حد بالا می رود. وقتی این بازیکن در چهار یا پنج سفر شرایط لازم را ندارد به طور خودکار در بعضی اعزام ها کنار گذاشته می شود تا نفرات جدید هم شانس خود را امتحان کنند. اگر بعد از چند سفر، شرایط یک بازیکن به حد ایده آل نرسد منصفانه نیست که در اعزام بعدی هم حضور داشته باشد. قطعا این بازیکن هم با تلاش برای دور بعدی، شانس بازگشت به تیم را دارد. وقتی ما 6 یا 7 ورزشکار خوب در یک رشته داشته باشیم، دستمان برای انتخاب نفرات در مسابقات جهانی باز است.

تیم ملی جای ثابتی نیست

رئیس سازمان تیمهای ملی به نفرات غایب دیگر اشاره کرد:‌در حال حاضر بازیکنان قدیمی مثل مجید قیدی یا رضا زمانی نژاد هم در تیم ملی نیستند. شاید این نفرات هم در آینده به تیم بازگردند. ما تنها تلاش می کنیم که به بازیکنان اثبات کنیم تیم ملی جای ثابتی برای هیچ کس نیست و هر بازیکنی براساس تلاش خود در تیم قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در تیم کامپوند بانوان، سکینه قاسمپور از سفر تیم ملی بازماند اما در صورتی که این بازیکن به چین تایپه برسد شانس مدال داریم.

وی در نهایت از آرامش نسبی در فدراسیون تیروکمان ابراز رضایت کرد و گفت: تیروکمان در حال حاضر آرامش خوب و نسبی بعد از یک دوره بد دارد و همه ورزشکاران هم باید برای حفظ آرامش کمک کنند. اگر در تیروکمان همه یک تیم باشیم، ثمرات خوب آن را در آینده ای نزدیک می بینیم.

پايان متن/آق
برچسب ها: کیارستمی ، تیروکمان ، رضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار