عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت که تولیدکنندگان گیم در ایران می‌بایست در ابتدا توان تکنیکی و محتوایی آثار خود برای رقابت با بازی‌های خارجی را بالا برده و در مرحله بعد به بازار و جذب مخاطب بپردازند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «علیرضا دبیر» ادامه داد: با تولید و ارایه بازی های خوب و جذاب رقابت با تولیدات خارجی شکل می گیرد و مخاطب به سراغ گیم ایرانی می آید.

عضو کمیسیون اقتصادی شورای شهر تهران ادامه داد: تولیدکنندگان بازی های رایانه ای ایرانی باید با موضوع های روز و متنوع  به طراحی و عرضه بازی بپردازند و مخاطب را در مقام مقایسه با آثار خارجی و انتخاب درست یعنی استفاده از کالای ایرانی ترغیب کنند.

دبیر تاکید کرد که بازیسازان و فعالان در این عرصه باید با افزایش محتوای بازی ها بر طرفداران خود در بازار گیم بیفزایند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین یادآورشد که با محدود سازی غیر منطقی عرضه بازی های خارجی نمی‌توان مخاطب را به تهیه و استفاده از تولیدات داخلی که هنوز با استاندارهای روز گیم فاصله دارد، ترغیب کرد.

 وی ادامه داد: تا زمانی که در صنایع مختلف، تولیدات داخلی در کنار تولیدات خارجی مقایسه نشود نمی توان در هیچ زمینه ای پیشرفت داشت.

دبیر برگزاری نمایشگاه ها و همایش های تخصصی و جذاب با محور بازی های رایانه ای در کشور را گام مهمی در جهت معرفی تولیدات داخلی و شناسایی نیاز مخاطب برشمرد./ح

انتهاي پيام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.