ویژه برنامه " جان نبی " کاری از گروه مناسبت های ویژه رادیو قرآن است که به مناسبت روز مباهله چهارشنبه 8 آبان ماه از این شبکه پخش می شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن, روز بیست و چهارم ذی حجه روزی است که رسول خدا (ص) با مسیحیان نجران که حرفهای او را باور نداشتند مباهله کرد و حقانیت اهل بیت(ع) را نیز به اثبات رساند.

برنامه "جان نبی"به فلسفه مباهله از نگاه شیعه و سنی، داستان مباهله و تفسیر آیه آن با حضور حجت الاسلام حسن روحانی می پردازد.



مباهله پیامبر با مسیحیان نجران، در روز بیست وچهارم ذی الحجّه سال دهم هجری اتفاق افتاد که پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم، طی نامه ای، ساکنان مسیحی نجران را به آیین اسلام دعوت کرد و مردم نجران که حاضر به پذیرفتن اسلام نبودند، نمایندگان خود را به مدینه فرستادند و پیامبر آنان را به امر خدا به مباهله دعوت کرد. وقتی هیئت نمایندگان نجران، وارستگی پیامبر را مشاهده کردند، از مباهله خودداری کردند و خواستند تا پیامبر اجازه دهد تحت حکومت اسلامی در آیین خود باقی بمانند.

شنوندگان رادیو قرآن می توانند "جان نبی" را روز چهارشنبه هشتم آبان ماه  برابر با 24 ذی الحجه به سردبیری و تهیه کنندگی فاطمه کاشانی از ساعت 12:15به مدت30دقیقه برروی موج اف ام ردیف100مگاهرتز بشنوند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار