رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: استان فارس قطب بزرگ و مهم تولید خرما در کشور محسوب می‌شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، مهرزاد خرد گفت: خرمای مجول یک رقم برتر در جهان است که بخش کشاورزی فارس تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند با انتقال دادن تمام پروتکل تولید نهال خرمای مجول با روش ارگان‌زایی، استان فارس را به مرکز و پایلوت تولید این رقم برتر جهانی تبدیل کند.

وی افزود: در آینده نزدیک استان فارس به کانون تولید خرمای رقم مجول تبدیل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: در راستای دستیابی به این هدف مهم با بخش خصوصی هماهنگی‌هایی صورت گرفته است که با مشخص شدن طرف‌های خارجی سعی داریم در کمتر از 6 ماه آینده آزمایشگاه‌های تولید راه‌اندازی شود.

خرد ادامه داد: بی شک انتقال این پروتکل و شروع به کار آزمایشگاه‌ها می‌تواند دستاوردهای علمی بسیار خوبی برای کشور و استان به همراه داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: تولید بیش از 166 هزار تن خرما در استان فارس سبب شده است تا این استان همواره به عنوان یک قطب بزرگ و مهم تولید خرما در کشور مطرح شود.

خرد ارزش صادرات خرمای پارسال در استان فارس را معادل 12 میلیون دلار دانست و گفت: بخش عمده‌ای از خرمای تولیدی استان از طریق مرزهای شمالی و مرزهای جنوبی کشور صادر می‌شوند.

خرد از وجود بیش از 45 رقم خرما در داراب خبر داد و گفت: در شهرستان داراب بیش از 1800 هکتار نخیلات وجود دارد که از این میزان بیش از 10 هزار تن خرما برداشت می‌شود و متوسط برداشت 6 تن در هکتار است./س

برچسب ها: فارس ، قطب ، خرما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.