سود راهبردی اسرائیل از دیپلماسی مخفیانه اوباما - نتانیاهو،کلاهبرداري عابربانکي به دستگاههاي اجرايي رسيد،جبهه پايداري پنهانكاري نمي‌كند، مي‌‌توانيم بانك‌هاي آمريكا را بخريم،دلیل جالب تعطیلی یک پایگاه انتقال خون و ... از جمله برخی خبر ویژه های روزنامه های روز چهارشنبه هستند که میتوانید از اینجا بخوانید:


توافق با آژانس در کدام چارچوب؟

خبرهای تأیید نشده، از پیشنهاد هیئت ایرانی به آژانس برای صدور مجوز برخی بازرسی‌ها از جمله از سایت نظامی پارچین حکایت می‌کند.
این گمانه‌زنی را رویتر منتشر کرده و نوشته که «پیشنهاد عملیاتی» که در سخنان رضا نجفی نماینده ایران در آژانس مورد اشاره قرار گرفته می‌تواند شامل صدور اجازه بازرسی از سایت پارچین شود. اما صریح‌تر از ادعای رویتر، اظهارات ترو واریورانتا معاون یوکیا آمانو مدیرکل آژانس می‌باشد که گفته است «گفت‌وگوهای ما تمام مسائلی که تا به حال باقی‌مانده بود را دربر می‌گیرد. این گفت‌وگوها سر آغاز دور جدیدی از روابط میان ایران و آژانس است و چون داریم بر روی جزئیات مطالعه و کار می‌کنیم چیز بیشتری را نمی‌توانم بگویم، اما بعد از حصول نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

او در عین حال درباره بازدید از سایت پارچین گفت: مذاکرات جامع و شامل همه موارد از جمله پارچین بود.هم‌چنین رضا نجفی، رئیس هیئت مذاکره‌کننده ایران نیز گفت: مذاکرات «مثبت» و «سازنده» بود و ما طرح جدیدی را روی میز گذاشتیم.ایسنا نیز از قول یک دیپلمات ایرانی فاقد نام نوشت: متن جدیدی میان ایران و آژانس در مذاکرات دو روز گذشته توافق شد که جایگزین 10 دور مذاکره قبلی و نیز چارچوب‌هایی که تاکنون مذاکره شده است می‌شود.وی تاکید کرد که متن جدید توافق شده میان ایران و آژانس براساس پیشنهاد جدید ایران و جایگزین مذاکرات دو سال گذشته خواهد شد.البته گفته شده که این توافق نهایی نشده است.

آنچه در این میان محل ابهام است، چند مسئله است. 1- نسبت توافق ایران و آژانس با مذاکرات 5+1 چیست؟ زیرا، بارها پیش آمده که با وجود هماهنگی آژانس با 5+1 و به رغم اذعان آژانس به فقدان سندی دال بر نظامی بودن یا انحراف برنامه هسته‌ای ایران، طرف غربی قواعد بین‌المللی و آژانس را دور زده و بر فشارهای خود افزوده است. 2- از کجا معلوم که بازرسی از پارچین آخرین توقع غرب و آژانس باشد و به سیاق چند توافق گذشته نظیر تدوین مدالیته و 6 سوال مدنظر آژانس، ابهام‌ها و اتهام‌های فاقد سندی که منشأ آن آمریکا و برخی محافل صهیونیستی است، پیش‌ کشیده نشود و بهانه فشارهای تازه نباشد؟ 3- غرب در ازای اقدامات سازنده ایران (که باید به تأیید مقامات عالی و مجلس شورای اسلامی و نهادهای ذی‌ربط برسد) قرار است متقابلا کدام اقدام سازنده را صورت دهد. تاکنون غربی‌ها اعلام کرده‌اند که در عمل حاضر به کاهش تحریم‌ها و فشارها نیستند و سوال این است که بنابراین اعتمادسازی یکسویه به راه به کجا می‌برد؟ 4- آیا آژانس حاضر است اسناد ادعایی خود را که هرگز حاضر نشده به ایران ارائه دهد، بالاخره ارائه دهد یا صرفا تبدیل به ابراز گمانه‌زنی و بهانه‌تراشی آمریکا شده است. 5- و بالاخره اینکه صفر کردن 10 سال بازرسی و اعلام ارائه پیشنهاد جدید از سوی ایران، آیا غفلت از دستاوردهای گذشته و عقب‌نشینی از موضع طلبکاری خود در قبال سیاسی‌کاری آقای آمانو در چند سال اخیر نیست؟!

انجمن روزنامه‌نگاران کجایش صنفی بود؟!


همکار فراری نشریات زنجیره‌ای و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تاکید کرد غیرسیاسی بودن این انجمن توقیف شده را باور نمی‌کند.نیک‌آهنگ کوثر در این زمینه نوشت: ممکن است دوستان خوب من هزاران بار قسم بخورند که انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به هیچ عنوان اهل سیاسی‌کاری و بازی‌های سیاسی نبوده‌ است. ممکن است بگویند دغدغه آنها، کاملا حرفه‌ای بوده و غیرسیاسی... اما تجربه من از 3 سال حضور در جلسات هیأت مدیره به عنوان بازرس، غیر از این را می‌گوید. روزی که پرونده‌ها را بازگشایی کردم و بررسی مجدد نحوه عضویت در انجمن آغاز شد، با ده‌ها مورد برخورد کردم که افرادی، تنها و تنها برای گرفتن امکاناتی حداقلی، برخلاف اساسنامه عضو انجمن شده بودند و وقتی خط قرمز روی نام تعدادی کشیده شد، با اعتراض‌هایی روبه‌رو شدم؛ نه از اعضای عادی البته. گاهی وقت‌ها که جلسات هیأت مدیره تمام می‌شد و دوستان از محل انجمن برای بحث درباره بیانیه‌های حزبی استفاده می‌کردند، وقتی مدیر بخشی از حزب مشارکت در محل انجمن، از افراد مختلف برای عضویت در حزب مورد نظرش دعوت به عمل می‌آورد و... اسمش را چه می‌توان گذاشت؟

 ممکن است بگویند از وقت جلسه استفاده نمی‌شده، اما آنجا که محل نوشتن چرک‌نویس بیانیه این جبهه و آن سازمان نبود که!
وی در سایت اینترنتی خودنویس خاطرنشان کرد: اگر کسی به من بگوید که فعالیت انجمن سیاسی نبود، من قبول نمی‌کنم! وقتی محسن آرمین گفت نمی‌خواهد مجددا کاندیدای عضویت در هیأت مدیره شود، فکر می‌‌کنید چه کسی را به عنوان نامزد جانشین پیشنهاد کردند؟ هم‌حزبی دیگر محسن آرمین را! وقتی سوال می‌شد که فعالیت رسانه‌ای بخشی از اعضای هیأت مدیره چیست، می‌گفتند با ما گفت‌وگو شده، در حالی که عضو هیأت مدیره، عضو انجمن هم هست و عضو انجمن صنفی زمانی روزنامه‌نگار است که فعالیت روزنامه‌نگارانه هم بکند!... اگر کسی می‌خواهد عضو پیوسته باشد، نباید عضو پیوسته حزب و سازمانی سیاسی باشد. هویت او باید کاملا رسانه‌ای باشد.

چطور می‌توان کسی را روزنامه‌نگار دانست که در سال، کمتر از 10 مطلب نوشته اما در 100 جلسه سیاسی شرکت کرده و نقشی سیاسی بازی کرده است؟وی افزود: وقتی عضو یک دسته سیاسی وارد هیأت مدیره شود، وقتی یک فعال سیاسی که هویتش سیاسی است و نه رسانه‌ای، باید ترسید. ‌آیا نظر دادن و رای دادن‌هایش بر اساس منفعت حزبی نخواهد بود؟ باز هم می‌گویم؛ منکر کارهای خوب انجمن نیستم، اما بسیاری از سیاسی‌‌‌کاری‌ها را هم نمی‌توانم نادیده بگیرم.یادآور می‌شود انجمن صنفی روزنامه‌نگاران علاوه بر فعالیت‌های حزبی و سیاسی که خارج از اساسنامه آن بود، تبدیل به پایگاه رسانه‌ای گروهک‌های ضد انقلاب شده بود و برخی از اعضای شاخص آن هم اکنون ضمن پناهندگی به انگلیس و آمریکا در خدمت رسانه‌های دولتی این رژیم‌های استکباری قرار دارند.

برائت عارف از روزنامه بهار و عصبانیت مدعیان اصلاحات


سلب مسئولیت عارف از عملکرد روزنامه هتاک بهار با واکنش یک سایت اصلاح‌طلب نزدیک به دولت مواجه شد.محمدرضا عارف در جلسه شورای مشورتی بنیاد امید ایرانیان، با اشاره به انتشار مقاله روزنامه بهار، گفته بود: «انتشار این مقاله آن هم در آستانه عید غدیر خم به دلیل سهل‌انگاری متولیان این رسانه موجب ناراحتی جامعه متدینین و شیفتگان امام علی(ع) شده است و اینجانب هم بعد از خواندن این مقاله بسیار متاثر شدم.»عارف به مطالب برخی سایت‌های خبری که روزنامه بهار را منتسب به وی دانسته‌اند، اشاره کرد و افزود: «شخصا صاحب رسانه‌ای نیستم و تنها مطالبی که در سایت شخصی من منتشر می‌شود مورد تایید است.»سایت فرارو در واکنش به سخنان عارف نوشت: این سخنان محمدرضا عارف در شرایطی مطرح می‌شود که روزنامه بهار تنها رسانه حامی وی در جریان انتخابات ریاست جمهوری و پس از آن بوده است. عارف در شرایطی انتساب این روزنامه به خود را رد می‌کند که روزنامه بهار به صورت قراردادی در انتخابات ریاست جمهوری به پوشش تمام قد اخبار وی می‌پرداخت و گفته می‌شود در آن زمان 55 درصد سهام این روزنامه به حمید عارف (فرزند محمدرضا عارف) تعلق داشت.

فرارو افزود: هفته گذشته نیز خبرهایی به گوش رسید که بر‌‌ اساس آن 100 درصد سهام روزنامه بهار به بنیاد امید ایرانیان (بنیاد محمدرضا عارف) واگذار شده است.فرارو می‌نویسد: با وجود این که عارف انتساب روزنامه به وی را رد می‌کند اما دو روز پیش سید حسن رسولی یکی از نزدیکان عارف درباره یادداشت روزنامه بهار گفت «البته مجموعه آقای عارف و جریان اصلاح‌طلب موضوع انتشار این مقاله را محکوم کرده و به آقای پورعزیزی و هیئت تحریریه روزنامه بهار تاکید و توصیه شده است که در انتشار مطالب دقت بیشتری به خرج دهند تا شاهد چنین موضوعاتی در آینده نباشیم.» حال این سؤال مطرح است که اگر روزنامه بهار به مجموعه عارف تعلق ندارد پس چگونه این مجموعه به مدیر مسئول روزنامه امر و نهی می‌کند؟

سود راهبردی اسرائیل از دیپلماسی مخفیانه اوباما - نتانیاهو


یک روزنامه صهیونیستی نوشت: سازش ایران و آمریکا، امتیازات و نتایج راهبردی چشمگیری برای اسرائیل دارد.یدیعوت آحارونوت نوشت: موفقیت مذاکرات بین ایران و 5+1، منافع راهبردی مهمی برای اسرائیل به دنبال دارد و ضمن اینکه برنامه اتمی نظامی(!) ایران را متوقف می‌کند، باعث توقف تاکتیک‌های خرابکارانه ایران در منطقه می‌شود و این همان چیزی است که اسرائیل با دیپلماسی و یا عملیات نظامی دنبال تحقق آن است.این روزنامه با اشاره به مواضع بنیانگذار جمهوری اسلامی در زمینه صدور انقلاب اسلامی و حمایت از گروه‌های مقاومت ضد صهیونیستی نوشت: نباید فتوای کمک ]امام[ خمینی به فلسطینی‌های سنی برای رهایی از یوغ دولت اسرائیل را از یاد ببریم. با سازش ایران با آمریکا منطقی است فرض کنیم که ایران مجبور است از فعالیت‌های خود در حمایت از گروه‌های مبارز فلسطینی دست بکشد که این به نفع اسرائیل است.

یدیعوت آحارونوت در پایان نوشت: با توجه به دیپلماسی مخفیانه و بلندپایه «اوباما- نتانیاهو»، کاری که باید انجام دهیم این است که اطمینان داشته باشیم توافقنامه‌ای که با ایران امضا خواهد شد، توافقنامه‌ای معقول خواهد بود و این کشور را دست‌کم دو سال از دستیابی به توانایی سرهم‌بندی کردن سه یا چهار کلاهک هسته‌ای بازخواهد داشت. اگر بخواهیم، هر رویایی قابل تحقق است(!)

دیروز رئیس مجلس زوری امروز محور اجماع اصلاح‌طلبان!؟

طیفی از اصلاح‌طلبان بازی با نام ناطق نوری را از سر گرفته‌اند. این کار که برای ایجاد بدگمانی بیشتر در میان اصولگرایان صورت می‌گیرد، موجب برخی دلخوری‌ها نزد کسانی چون محمدرضا عارف شده است.به دنبال اظهارات غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران مبنی بر اینکه «بعید نیست اصلاح‌طلبان حول محور ناطق نوری در انتخابات مجلس اجماع کنند»، روزنامه‌های زنجیره‌ای آفتاب یزد و اعتماد به استقبال فضاسازی در این باره رفتند و این در حالی است که انتخابات مجلس دهم اسفند 1394 (دو سال و نیم دیگر!) انجام خواهد شد.
در همین زمینه روزنامه آفتاب یزد از قول زیباکلام نوشت: آقای کرباسچی گزینه بسیار مناسبی را مطرح کرده است. به این دلیل که اجماع اصلاح‌طلبان بر روی آقای عارف باعث می‌شود که اصولگرایان به دست و پا بیفتند تا اجازه ندهند اصلاح‌طلبان به مجلس راه یابند، ما باید همان سیاستی را که در انتخابات ریاست جمهوری 92 در پیش گرفتیم در انتخابات مجلس دهم هم پیاده کنیم یعنی سرمایه‌گذاری بر روی شخصیتی که اصولگرایان را خیلی دچار ضدیت با اصلاح‌طلبان نکند.

زیباکلام می‌گوید: اگر ما به دنبال این باشیم که آقای عارف به ریاست مجلس دهم برسد، همانطور که گفتم این یعنی رد صلاحیت گسترده دیگر نامزدهای اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس آینده در این صورت درست است که ما عارف را به مجلس فرستادیم اما از طرفی با رد صلاحیتی که برای اصلاح‌طلبان به وجود می‌آید عارف هرگز در بدنه مجلس دارای رأی خاصی نمی‌باشد. زیرا که در انحصار اصولگرایان است. اما اگر اصلاح‌طلبان بر ناطق اجماع کنند، حساسیت‌ها برای رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلب‌ها به حداقل خواهد رسید.
وی همچنین به آریا گفته «فایده این کار این است که ناطق نوری و اصولگرایان معتدل مجبور می‌شوند جلوی رد صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب را بگیرند.

 اگر اصلاح‌طلبان بدون توجه به ناطق نوری و با محوریت عارف بخواهند وارد مبارزات انتخاباتی شوند تقریباً تمامی نامزدهای تابلودار اصلاح‌طلب رد صلاحیت می‌شوند. بنابراین دلیلی ندارد که ما به دنبال گزینه‌ای باشیم که می‌دانیم هیچ شانسی برای پیروزی ندارد. آقای ناطق نوری رئیس مجلس دهم می‌شود و محمدرضا عارف نائب رئیس اول و سایر اصلاح‌طلبان جز هیأت رئیسه مجلس خواهند شد و علی لاریجانی هم می‌تواند رئیس یک فراکسیون شود.با این حال آذر منصوری از اعضای حزب منحله مشارکت گفته که «متعجبم چگونه برخی مباحث درباره اجماع روی اشخاص خاص در انتخابات مجلس بیان می‌شود چرا که اصلاً در جلسات شورای مشورتی اصلاح‌طلبان مشخص نشده که حتی ساز و کار ورود به انتخابات مجلس چگونه باشد.

حسن رسولی از اعضای ستاد انتخاباتی عارف نیز در گفت‌وگو با «فرارو» به اظهارات کرباسچی واکنش منفی نشان داد و گفت این مباحث منتهی به توسعه اختلافات درون جریانی می‌شود و کاری شتاب‌زده است.فرهمند علی‌پور همکار فراری نشریات زنجیره‌ای ضمن تحلیل در سایت مشرق پارسی (وابسته به روزنامه الشرق الاوسط) با پیش کشیدن بحث اجماع اصلاح‌طلبان حول محور ناطق نوری، نوشت: «یک سال پیش چهره‌هایی شاخص اصلاح‌طلب که امیدی به حضور مجدد در قدرت نداشتند همراه با برخی از اصولگرایان معتدل در تلاش برای قانع کردن ناطق نوری برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری بودند. موضوعی که ناطق نوری آن را رد کرد. این اجماع یک بار دیگر می‌تواند از سوی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل حول ناطق نوری شکل بگیرد.

 اما وضعیت محمد رضا عارف چه خواهد شد؟ فردی که تلاش بسیار کرد نظر اصلاح‌طلبان را برای حمایت از خود در انتخابات ریاست جمهوری جلب کند. او در این هفته‌ها فعالیت‌های خود را آغاز کرده تا برای مجلس دهم و کرسی ریاست مجلس آماده شود. اما آیا برای اصلاح‌طلبان، محمدرضا عارف دارای چنان جذبه‌ای خواهد بود که بتوانند او را محور اجماع خود قرار دهند و ردای ریاست مجلس را بر تن او اندازه کنند؟ یا آنگونه که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری شاهد بودیم یکبار دیگر اصلاح‌طلبان چهره‌ای قدرتمندتر را به او ترجیح خواهند داد و او را تنها در حد یک نامزد و نه سر لیست و شاخص نامزدهایشان معرفی خواهند کرد».شایان ذکر است رسانه‌های زنجیره‌ای در دوره تلاقی مجلس پنجم با دولت اصلاحات، بارها از قول اصلاح‌طلبان نوشتند «مجلس زوری نمی‌خوایم، ناطق نوری نمی‌خوایم»!

*خراسان

دستور جالب درباره پرداخت کمک هزينه اولاد

 شنيده شده بر اساس دستور مسئولان يکي از وزارتخانه هاي اقتصادي به مديران اداري و مالي اين دستگاه مقرر شده با تفسير ماده 68 قانون مديريت خدمات کشوري، پرداخت کمک هزينه اولاد به فرزندان ذکور کارمندان اين وزارتخانه حتي در صورت ازدواج اين فرزندان در صورتي که مستندات مربوط به اشتغال آنها يافت نشد تا 25 سالگي اين فرزندان ادامه پيدا کند.

کلاهبرداري عابربانکي به دستگاههاي اجرايي رسيد

گفته مي شود بر اساس بررسي هاي يک نهاد نظارتي مستقر در قوه مجريه، افرادي که طي سالهاي اخير از طريق کارتهاي عابربانک اقدام به کلاهبرداري از مردم مي کنند اخيرا روش هايي را براي سوء استفاده از کارمندان دستگاههاي اجرايي پيدا کرده اند و با اخذ برخي اطلاعات حسابهاي دولتي از طريق تلفن، اين اطلاعات را به کارمندان ديگر ارائه کرده و با معرفي خود به عنوان همکار اقدام به کلاهبرداري از طريق دستگاههاي خودپرداز مي کنند .

*ایران

هشدار کميسيون امنيت ملي به پاكستان


خبر اول اين كه نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با محکوم کردن اقدام اشرار در منطقه سراوان که موجب شهادت تعدادي از مرزبانان کشورمان شد، گفت: به طور جد از وزارت کشور و وزارت امور خارجه مي‌خواهيم که از پاکستان بخواهند نسبت به وظايف قانوني خودش عمل کند.منصور حقيقت‌پور در تذکر شفاهي خود ادامه داد: درصورتي که دولت پاکستان جواب شايسته و قانع‌کننده‌اي ندهد اين حق براي نيروهاي امنيتي ما وجود دارد که اشرار را تا عمق پاکستان تعقيب و تنبيه کنند. همچنين محسني ثاني نماينده مردم سبزوار در تذكر شفاهي از رئيس‌جمهور خواست با اعزام هيأتي به پاکستان، مسئولان آن کشور را براي برخورد با عاملان اين جنايت ترغيب کنند. او همچنين تأكيد كرد كه مسئولان پاکستاني بايد با تعقيب تروريست‌ها از سوي مرزبانان ايراني موافقت کنند.

جبهه پايداري پنهانكاري نمي‌كند


خبر ديگر اين كه داستان انتخاب يك عضو شوراي فقاهتي جبهه پايداري كه در يكي دو ماه اخير مطرح بوده، همچنان ادامه دارد و ظاهراً هنوز به جايي نرسيده است. مرتضي آقا تهراني نماينده مجلس و عضو اين جبهه گفته كه برخي از فقها حضورشان در جبهه پايداري را به پنهان ماندن نامشان منوط كرده‌اند.دبيرکل جبهه پايداري به فارس گفته به‌جز آيت‌الله مصباح و آيت‌الله خوشوقت يکي ديگر از آقايان در شوراي فقاهتي حضور داشتند که مايل نبود اسمش مطرح شود و ما هم گفتيم اشکالي ندارد چرا که ما مي‌خواهيم از حضور ايشان استفاده معنوي کنيم. او در پاسخ به اين سؤال که مردم مي‌خواهند بدانند چرا جبهه پايداري در معرفي اعضاي شوراي فقاهتي خود پنهان کاري مي‌کند هم افزوده: خير اين‌گونه نيست؛ ما امانتداريم، زماني که فقيهي مي‌گويد من به شرطی حاضرم با شما کار کنم که اسم مرا نبريد، ما بايد اسم او را محفوظ نگه داريم.

<خورشيد> دوباره منتشر مي‌شود

شنيديم كه سرپرست روزنامه خورشيد با تأكيد بر لزوم احياي اهدافي که نشريه پرمخاطب «آتيه» در دهه 70 به دنبال تحقق آن‌ها بود، گفت: انتشار روزنامه خورشيد تا 10 روز آخر آبان ازسرگرفته مي‌شود. ابراهيم رستميان مقدم به عنوان رئيس شوراي راهبري و سرپرست روزنامه خورشيد در گفت‌وگو با مهر، درباره زمان ازسرگيري انتشار اين روزنامه گفت: همان طور که قبلاً هم اعلام کرده بوديم، برنامه ما اين است که روزنامه را تا قبل از مهلت يک ماهه دوباره منتشر کنيم و ان‌شاءالله خورشيد با روحيه‌اي جديد در محورهاي اجتماعي و اقتصادي و با گرايش کار، رفاه، بيمه‌ها و تأمين اجتماعي، در دهه آخر آبان انتشار خود را از سر خواهد گرفت. وي افزود: قيمت اين روزنامه تغيير نخواهد کرد.

راهكار آليا براي خريد بانك‌هاي امريكا!


دست آخر اين كه فاطمه آليا نماينده مجلس با اشاره به اظهارات اخير رئيس‌جمهور در مورد خالي بودن خزانه، گفت: رئيس کميسيون برنامه و بودجه مي‌گويد که دولت را با پول کافي تحويل گرفته‌ايد ضمن اينکه اگر نيمي از زنان ايران طلاهاي خود را زير پاي رهبري بريزند مي‌توانيم تمام بانک‌هاي امريكا را بخريم. فراموش نکنيد که شما مردان خوش‌ذوق در مناسبت‌ها براي دختران و همسران خود طلا مي‌خريد.

*تهران امروز

مي‌‌توانيم بانك‌هاي آمريكا را بخريم

به گزارش مهر، فاطمه آليا، نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه 13 آبان روز رفراندوم و نظرسنجي درباره ارتباط با آمريكا است، خطاب به رئيس‌جمهور گفت: لطفا موجودي جيب خود را به بيگانه نگوييد، اگر فقط نيمي از زنان جامعه ذخاير طلاي خود را به زير پاي مقام معظم رهبري بريزند با آن مي‌توانيم بانك‌هاي آمريكا را بخريم.

شكايت احمدي‌نژاد از روزنامه تعطيل شده


به گزارش تسنيم، در حالي كه نزديك به سه ماه از تعطيلي روزنامه وطن امروز به دليل مشكلات مالي مي‌گذرد خبر مي‌رسد كه محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور سابق از اين روزنامه شكايت كرده است. اين شكايت از سوي معاونت حقوقي رئيس‌جمهوري سابق در دادسرا مطرح شده است. بنا به اين گزارش، شكايت درباره مطلبي منتشر شده پيش از تعطيلي اين روزنامه بوده و مديرمسئول وطن امروز چندي پيش به اتهام توهين به رئيس‌جمهور به دادسراي رسانه احضار شده است.

مسئولان وزارت علوم دچار فراموشي شده‌اند


به گزارش مهر، هاشمي‌گلپايگاني از مسئولان دانشگاه ايرانيان در پاسخ به اين پرسش كه محمود احمدي‌نژاد اعلام كرده دانشگاه جامع بين‌المللي ايرانيان از نيمسال بعدي اقدام به پذيرش دانشجو مي‌كند، گفت: به زودي اطلاعيه‌هايي در‌اين‌باره توسط سايت دانشگاه منتشر مي‌شود. هاشمي‌گلپايگاني درخصوص گله‌اي كه وزارت علوم از فعاليت‌هاي بدون مجوز اين دانشگاه دارد، تصريح كرد: متاسفانه ظاهرا مسئولان وزارت علوم دچار فراموشي شده‌اند؛ به زودي در سايت دانشگاه بخشي از مجوزهايي كه وزارت علوم صادر كرده، به‌تدريج منتشر مي‌شود.

ناطق‌نوري مورد استفاده يك گروه خاص قرار نمي‌گيرد


احمد توكلي نماينده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با فارس، درباره انتشار مطالبي پيرامون تلاش حزب كارگزاران براي اجماع پيرامون ناطق نوري براي رقابت در انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: آقاي ناطق شأن بالاتري از آن دارد و براي خود قائل است كه مورد استفاده يك حزب يا يك گروه خاص قرار گيرد.

دولت مانع پخش برنامه جلسه راي اعتماد از سيما شد


بيژن نوباوه نماينده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با فارس، درباره اينكه در نهايت روشن شد دليل عدم پخش مراسم راي اعتماد به وزراي پيشنهادي از سوي كدام قوه صورت گرفته است، گفت: صبح روز جلسه راي اعتماد صدا و سيما تجهيزات خود را براي پخش مستقيم جلسه راي اعتماد در مجلس مستقر كرده بود اما بعد از مدتي اين تجهيزات از صحن علني مجلس برچيده شد. وي افزود: دولت به هيات رئيسه گفت تا مانع پخش جلسه راي اعتماد به وزراي پيشنهادي دولت درخصوص وزارتخانه‌هاي ورزش و جوانان،علوم و تحقيقات فن‌آوري و همچنين آموزش و پرورش شوند.

*جمهوری اسلامی


* مفتي سعودي در حالي از جوانان عربستان خواست براي جنگ به سوريه نروند كه صدور فتاواي تكفيري از سوي وهابيون و تحريك جوانان سعودي براي پيوستن به تروريستها در سوريه ادامه دارد.به گزارش خبرگزاري رويترز، شيخ عبدالعزيز آل الشيخ مفتي اعظم عربستان سعودي در اقدامي فريبكارانه، كه براي تبرئه دولت سعودي صورت گرفته، جوانان اين كشور را تشويق كرد كه به جنگ در سوريه نروند. وي خطاب به سعودي‌هايي كه براي جنگيدن در كنار تروريستها در سوريه به اين كشور سفر مي‌كنند گفت: اين مسئله اشتباه است و واجب عيني نيست.اظهارات مفتي عربستان با سخنراني در مسجد تحت عنوان "انحراف جوانان، دلايل و راه حل ها" مطرح شد. سخنان وي در حالي مطرح مي‌شود كه وهابيون سعودي پيش از اين بارها با صدور فتواهاي تكفيري مردم را به جنگ با نظام بشار اسد تشويق مي‌كردند و صدور چنين فتواهايي به كشتار بيشتر مردم در سوريه و نفوذ تروريست‌ها و افراد مسلح به سوريه تحت عنوان گروه‌هاي جهادي منجر شده است.

* تروريست‌هاي وابسته به جبهه النصره در تازه‌ترين "اقدام افتخارآفرين"!! خود با حمله به يك كليساي مسيحيان در حومه ادلب اقدام به شكستن يك مجسمه حضرت مريم(س) كردند. به گزارش شبكه خبري العالم، بر اساس ويدئويي كه توسط تروريست‌هاي وابسته به جبهه النصره منتشر شده است، آنها در اقدامي كه سابقه بسياري دارد، با حمله به يك كليساي متعلق به مسيحيان ارتودكس در حومه ادلب علاوه بر غارت آن، يك مجسمه كوچك حضرت مريم(س) را شكستند تا به زعم خود با بت پرستي مبارزه كنند! در اين ويدئوي كوتاه، يكي از اعضاي جبهه النصره كه پوشش پشتون دارد، ضمن بيان جملاتي به عربي با تكبير ديگر همراهان خود اين مجسمه كوچك را بر زمين مي‌زند و نابود مي‌كند. جبهه النصره و "داعش" دو گروه تروريستي فعال در سوريه هستند كه به صورت مستقيم از بندر بن سلطان رئيس سازمان اطلاعات عربستان دستور مي‌گيرند و حملات آنها به جريان‌هاي مسيحي، علوي، دروزي و شيعي نيز با اطلاع كامل آل سعود صورت مي‌گيرد.

*قدس

حمله هکرها به حساب کاربران ایرانی


باشگاه خبرنگاران: گوگل در پی اعلام رسمی خود اعلام کرد که در پی اعلام برخی از کاربران ایرانی مبنی بر موفق نشدن برای دسترسی به اطلاعات خود تیم مهندسی شرکت، تحقیقاتی به عمل آورد که نتایج آن حمله هکرها به حساب برخی از کاربران ایرانی را تایید می کند.

در ختم پدرم 7 بار مردم را خنداندم


دانا: حجت الاسلام قرائتی در مراسم عزاداری همسر آیت‌ا... حائری شیرازی خطاب به حاضران گفت: شما به من غذا بدهید تا برای شما هم فاتحه بخوانم که این صحبت او با خنده حاضران همراه شد. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بنده در مجلس عزای پدرم هفت بار مردم را خنداندم و بعد از آن به من نامه ای دادند که در آن نوشته شده بود که اینجا مراسم عزای پدرت است.

دلیل جالب تعطیلی یک پایگاه انتقال خون

‌ایسنا: دکتر قاسم اسلامی مدیرکل انتقال خون استان تهران با ابراز گلایه از کمبود بودجه سازمان انتقال خون، از تعطیلی برخی پایگاه‌های انتقال خون از جمله پایگاه خیابان ابوذر به علت ناتوانی مالی برای پرداخت قبوض آب‌ و برق خبر داد.

بازداشت هکر 16 ساله در اصفهان

فرارو: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی اصفهان از شناسایی و دستگیری یک هکر نوجوان 16 ساله در اصفهان خبر داد.

من پیرمرد را چه به وزارت ورزش!


تسنیم: اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا خودتان تمایلی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان دارید؟ گفت: بهتر است مثالی دراین باره بزنم. زمانی در یکی از کشورهای عربی همسایه، فردی عرب دشداشه پوش را به‌عنوان مسؤول امور زنان منصوب کرده بودند و من همان زمان این موضوع را به عنوان استهزا در برخی محافل عنوان می‌کردم که فرد سبیل کلفت را به عنوان مسؤول امور زنان گذاشته‌اند؛ آیا می شود که یک پیرمرد، مسؤول امور ورزش و جوانان باشد؟

اخراج دیپلمات سعودی بدون مجازات!


باشگاه خبرنگاران: دواتگری، مسؤول پیگیری پرونده دیپلمات مست سعودی، از اخراج این دیپلمات عربستانی که در حالت مستی رانندگی کرده بود و در سانحه تصادف باعث مرگ یکی از هموطنانمان شده بود، خبر داد.

شرط حذف شعار مرگ بر آمریکا


فارس: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسانی که می‌خواهند شعار مرگ بر آمریکا حذف شود، از آمریکایی‌ها بخواهند حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند و دست از کارشکنی علیه ملت ما بردارند؛ در غیر این صورت مردم ایران تا رسیدن به حقوق خود این شعار را سر می‌دهند.

بازگشت شبکه العالم به ماهواره نایل ست

العالم: پخش برنامه های شبکه خبری بین المللی العالم پس از دو ماه از ماهواره «نایل ست» از سر گرفته شد.

توزیع «شیشه» در آرایشگاه‌های زنانه

فارس: عابد فتاحی نماینده مجلس با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون بهداشت و درمان خانه ملت گفت: در این جلسه در مورد توزیع ماده مخدر «شیشه» در آرایشگاه زنانه بحث و بررسی‌های جدی صورت گرفت. وی افزود: به گفته مقامهای وزارت بهداشت، در حال حاضر حدود 18 هزار آرایشگاه زنانه غیرمجاز فقط در شهر تهران فعالیت می‌کنند.

همکاری بی سر و صدا درباره ایران


انتخاب: روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی با عنوان همکاری بی سر و صدای آمریکا و روسیه بر سر ایران نوشت: در حالی که آمریکا در تلاش برای دستیابی به توافقی هسته ای با ایران است، از متحد دور خود یعنی روسیه نیز کمک می گیرد.

رشوه یک میلیاردی برای ملاقات 10دقیقه‌ای!

دانا: یک منبع آگاه گفت: چند نفر از افرادی که به نام سرمایه گذار در قشم فعالیت می کنند، برای ملاقات 10 دقیقه‌ای با یک مقام بلند پایه منطقه آزاد قشم، یک میلیارد تومان رشوه پرداخت کرده‌اند.

دانش‌آموزان معتاد اخراج نمی‌شوند!

ایسنا: بابک دین‌پرست معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: ستاد، برنامه‌های مشترکی را با سازمان آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان مصرف‌کننده، سوء مصرف‌کننده و در معرض خطر اجرا می‌کند که براساس آن دانش‌آموز مصرف‌کننده و سوء‌مصرف‌کننده اخراج نمی‌شود و تحت برنامه‌های تلفیقی آموزشی و درمانی قرار می‌گیرد.

بی‌اعتنایی به توقیف الواح

جهان: گیل استاین، رئیس مؤسسه شرق‌شناسی شیکاگو درباره وضعیت الواح هخامنشی ایران که به امانت به این مؤسسه داده شد، اما در حال حاضر در توقیف دادگاه‌های آمریکاست، گفت: همان ابتدا در سال 2005 چندین بار به وزارت خارجه ایران نامه نوشتیم که بیایند دفاع کنند، اما رد کردند و نیامدند.برکناری 10مدیر استانداری در یک روز!سایت شیرازه: هنوز 10 روز از استانداری دکتر احمدی در فارس نمی گذرد که 10 نفر از مدیران و مشاوران استاندار سابق در استانداری یکجا و به طور ناگهانی برکنار شدند.

می توانیم بانکهای آمریکا را بخریم

مهر: فاطمه آلیا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 13 آبان روز همه پرسی و نظرسنجی درباره ارتباط با آمریکاست، خطاب به رئیس جمهور گفت: لطفاً موجودی جیب خود را به بیگانه نگویید، اگر فقط نیمی از زنان جامعه ذخایر طلای خود را بفروشند با آن می توانیم بانکهای آمریکا را بخریم.

قطع پیامک یعنی شایعه

حجت الاسلام نصرا... پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به سوالی درباره قطع ناگهانی سرویس‌های پیامکی رسانه‌های خبری در مواقع حساس خبری از جمله مذاکرات ژنو گفت: قطع پیامک رسانه‌های خبری تنها موجب ایجاد فضای شایعه در جامعه می‌شود. وی افزود: این مسأله‌ای است که مسؤولان باید در قبال آن پاسخگو باشند چرا که این کار بدون دلیل مشخصی قابل قبول نیست.

علت برکناری معاون نخست وزیر سوریه

فارس: دولت سوریه «قدری جمیل» معاون نخست وزیر این کشور در امور اقتصادی را به علت انجام برخی فعالیت‌ها در خارج از کشور بدون هماهنگی با دولت از سمت خود برکنار کرد.

نقویان استعفا کرد

حجت الاسلام و المسلمین نقویان سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: به دلیل مشغله کاری زیاد و سنگین بودن کار اجرایی از معاونت فرهنگی وزارت استعفا کردم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار