از سوي خير سلامت صورت گرفت؛

افتتاح يک مرکز بهداشتي و درماني در مشهد

مرکز بهداشتي - درماني و شهري الغدير از مراکز زير پوشش مرکز بهداشت شماره يک مشهد افتتاح شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ مرکز بهداشتي و درماني الغدير، پانزدهمين مرکز زيرپوشش بهداشت شماره يک است که از سوي خير سلامت حاج‌آقاي عبداللطيف صراف، بنيانگذار مؤسسه خيريه امام‌صادق(ع) به مدت 8سال به بهداشت شماره يک واگذار شده تا به گروه‌هاي در معرض خطر و محروم منطقه ارايه خدمات کند.

براساس این گزارش، اين مرکز مجهز به واحدهاي بيماري‌ها، بهداشت خانواده، بهداشت محيط، پزشک مرکز، آزمايشگاه، بهداشت دهان و دندان و ساير خدمات است که همگي فعال هستند. انجام واکسيناسيون رايگان گروه‌هاي هدف شامل کودکان کمتر از 6سال، دانش‌آموزان، زنان باردار، مجروحان و ساير گروه‌هاي درمعرض خطر، انجام مراقبت رايگان بيماري‌هاي واگير که عبارتند از مراقبت و درمان بيماران مسلول، مراقبت بيماران مشکوک به وبا و درمان و انجام آزمايش‌هاي لازم بصورت رايگان، درمان مبتلايان به سالک، آزمايش رايگان افراد مشکوک به مالاريا، مراقبت‌هاي بيماري‌هاي غيرواگير مانند ديابت و فشارخون از جمله خدماتي هستند که در واحد بيماري‌هاي اين مرکز ارايه مي‌شوند.

برپایه این گزارش، در واحد بهداشت خانواده نيز خدماتي چون شناسايي جمعيت سالمندان و ميانسالان زيرپوشش مرکز و آموزش و مراقبت از آنها، انجام مراقبت‌هاي پيش بارداري و در دوران بارداري و پس از زايمان، ارايه رايگان خدمات تنظيم خانواده، انجام نمونه‌گيري پاپ‌اسمير، معاينات غربالگري سرطان پستان و مراقبت کودکان زير8سال طبق برنامه کودک سالم و مشاوره و شيرمادر و رفع مشکلات شيردهي انجام مي‌شود.

بر اساس اين گزارش، خدمات جرمگيري، پر کردن و کشيدن دندان، معاينه رايگان دهان و دندان زنان باردار، شيرده و دانش‌آموزان در واحد بهداشت دهان و دندان ارايه مي‌شود.

گفتنی است: در واحد آزمايشگاه، تمامي خدمات آزمايشگاهي سطح دو مانند آزمايش قند و چربي و نيز آزمايش‌هاي مربوط به دوران بارداري انجام مي‌شود و ويزيت بيماران مراجعه‌کننده، درمان سرپايي و معاينه زنان باردار ارجاع شده از پايگاه بهداشتي از سوي پزشک مستقر در مرکز صورت مي‌گيرد./ح

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار