مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: مباهله نشانه حقانیت دین اسلام و جایگاه والای اهل‌بیت (ع) است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام جواد عظیمی با اشاره به سالروز مباهله اظهار داشت: در دوران گذشته به طور معمول افراد برای برنامه‌های دینی و فرهنگی به صورت‌های مختلف مباهله و مناظره می‌‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: برخی اوقات افراد به جنگ و صلح می‌پرداختند و برخی اوقات برای اثبات حقانیت از طریق مباهله اقدام می‌کردند.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به معنای مباهله گفت: مباهله به معنای این است که 2 گروه یکدیگر را نفرین می‌کردند و در حقیقت یک نوع مبارزه محسوب می‌شد.

وی مباهله را یکی از راه‌های گسترش اثبات حقانیت دین اسلام ذکر کرد و افزود: بر اساس جریان مباهله زمانی که گروهی از مسیحیان نجران به خدمت حضرت رسیدند، به نتیجه‌ای نرسیدند بنابراین بنا شد مباهله کنند.

عظیمی خاطرنشان کرد: افراد باید در زمینه مباهله ایمان، صداقت و هدف را سرلوحه امور خود قرار دهند و باید نزد خداوند مقرب باشند تا با نفرین گروه مقابل، خداوند نفرین آن‌ها را قبول کند.

وی با بیان این‌که مباهله نشانه حقانیت دین اسلام و جایگاه بالای اهل‌بیت (ع) است، گفت: جایگاه، مقام و مرتبت ویژه اهل‌بیت (ع) به درگاه خداوند و به اجابت رسیدن دعاهای آن‌ها نشانه کرامات اهل‌بیت (ع) و حقانیت شیعه است.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: از همه امور والاتر و بالاتر جایگاه اهل‌بیت (ع) نزد رسول اسلام(ص) در مباهله است به طوری که پیامبر اکرم (ص) فرزندانش را بدون هیچ‌گونه تردیدی در مباهله آورد.

وی با اشاره به مباهله در دوران کنونی عنوان کرد: بدون تردید در دوران کنونی نیز همین طور است و در فرمایشات مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) ذکر شده که همواره گروه حق بر باطل پیروز می‌شود.

عظیمی ادامه داد: امام خمینی (ره) پیامی که برای گورباچف فرستاد نشان دهنده حقانیت امام خمینی (ره) و نابودی کمونیست بود و ایشان مطرح کردند که کمونیست در حال نابودی و رو به زوال است./س

برچسب ها: قم ، مباهله ، نشانه ، حقانیت ، تشیع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.