فرهنگ سرای فردوس، سه شنبه (14 آبان ماه) ساعت 14در برنامه نشست صمیمانه «عصرانه با طعم کتاب» میزبان سیدناصر حسینی پور از آزادگان جانباز دوران دفاع مقدس و نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» است

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای فردوس، سلسله نشست های صمیمانه «عصرانه با طعم کتاب» به منظور گفت و گو با نویسندگان پرمخاطب است که هر ماه در یکی از کتابخانه های منطقه 5 سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می شود.

دعوت از نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» برای حضور در این نشست صمیمانه با هدف معرفی و ترویج ارزش ها و الگوهای اخلاقی دوران دفاع مقدس نظیر اخلاص، ایثار، روحیه جهادی و صبر صورت گرفته است.

كتاب «پایی كه جاماند» شامل 198 خاطره از سید ناصر حسینی پور است. او كه در پیش از اسارت از ناحیه پا زخمی شده ‌بود، در دوران اسارت خاطرات روزانه‌اش را در تكه‌های كاغذ روزنامه و پاكت سیگار مدون كرده و هم‌زمان با آزادی٬ آن‌ها را در عصای خود جاسازی می‌كند و به ایران می‌آورد.

نکته دیگر این است که بر خلاف اکثر خاطرات اسارت که از بازداشتگاه‌ها شروع می‌شود، این کتاب نحوه اسارت راوی و همچنین نوع برخورد عراقی‌ها با او را نیز بیان می‌کند.

 شرح مکالمه و حتی مجادله‌های صورت گرفته میان او و بازجوهای عراقی یکی دیگر از امتیازهای این کتاب است، بیان اعتراف‌های سربازان عراقی درباره جنگ و ناحق‌بودن‌شان نیز در کتاب آمده است.

علاقمندان برای حضور در این برنامه می توانند به فرهنگ سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهار راه مخابرات مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44058900 تماس حاصل کنند.

همچنین نشانی الکترونیکی ferdos.farhangsara.ir برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر برنامه های مراکز فرهنگی هنری منطقه 5 اعلام شده است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار