"محمد هادي كريمي" نخستين فيلمسازي است كه چهره پليد فرقه شيطانپرستي را به مخاطب نمايش مي‌دهد.

"جبار آذين" منتقد سينما، در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران درخصوص فيلم سينمايي "بشارت شهروند هزاره سوم" ساخته "محمد هادي كريمي" گفت:  "بشارت شهروند هزاره سوم" يك فيلم اجتماعي و معناگراست از اين نظر اجتماعي است چرا كه به مسئله‌اي در ارتباط با جامعه، نسل جوان و به خصوص كودكان و جوانان مي‌پردازد كه اين مسئله خود جزء معضلات كنوني جامعه است. 

وي افزود:  از سوي ديگر "بشارت شهروند هزاره سوم" يك فيلم زن محور است  و مسائل فيلم در ارتباط با شخصيتي شكل مي‌گيرد كه مولفه‌ي اصلي شخصيت آن مقوله ايمان است.
 
" آذين " ادامه داد: "كريمي" مي‌خواهد فضايي بين كفر و ايمان در اين فيلم ترسيم كند از همين رو موضوع شيطان، شيطنت و شيطان پرستي را موضوع اصلي فيلم خود قرار مي‌دهد و در حل ماجراهايي كه براي فيلم اتفاق مي‌افتد پرده از نقاب شيطان پرستان برمي‌دارد كه نشان مي‌دهد اين افراد در لباس دين‌خواهي و انسان دوستي وارد جوامع مي‌شوند و جوانان ما را به راه كج مي كشند. 

"اين منتقد" تصريح كرد:  از همين رو فيلمساز به همين موضوع بسنده نمي‌كند و مقوله ايمان را در شكل‌هاي مختلف مرور و بررسي قرار مي‌دهد.

 وي اظهار داشت: در اين فيلم جواناني داريم كه به خاطر اشكال در روابط اجتماعي دچار خودكشي شده‌اند. فيلم‌ساز با ورود به زندگي آنها مقوله‌اي ايمان و شيطان را مورد بررسي قرار مي‌دهد. 

آذين بيان كرد:  در واقع فيلمساز مي‌خواهد با اين فيلم تلنگر و هشداري براي جامعه، نسل جوان و مسئولان داشته باشد و ضمن اينكه بشارتي است براي اهل ايمان و كساني كه داراي زندگي سلامت هستند و مي‌خواهند آينده جامعه را خودشان رقم بزنند. 

اين منتقد در ادامه گفت:  راهكار اين است كه خودشان را مجهز به ايمان و مباحث عقلي كنند فيلم حرف خود را به خوبي مطرح مي‌كند با اينكه كار بيشتري دارد  ولي در كل به نتيجه رسيده و تماشاگر را به خاطر شخصيت پردازي خوب، پرداخت مناسب سوژه و بازي‌ها كه به خصوص از هنگام قاضياني گرفته شده و به تماشاگر منتقل شده مخاطب را راضي از سينما خارج مي‌كند. 

"آذين" اظهار داشت:  اين فيلم موضوعي است كه تا به حال درباره آن فيلم ساخته نشده و " كريمي" نخستين كسي است كه در جامعه سينمايي اين را ساخته و توانسته به تماشاگر ما چهره پليد فرقه شيطان پرستي را نمايش دهد و فرقه‌هاي نوظهوري كه در قالب‌هاي ديني و غيرديني درصدد تخريب جامعه و نسل جوان ما هستند را افشا كند.

انتهاي پيام/ص
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار