به گفته مدیرکل داروهای طبیعی و سنتی سازمان غذا و دارو تا به حال 996 فرآورده طبیعی از این سازمان مجوز گرفته اند که از این تعداد 280 مجوز عصاره و اسانس و 288 فرآورده دارویی طب سنتی بوده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛  دکتر امیر حسین جمشیدی مدیرکل داروهای طبیعی و سنتی سازمان غذا و دارو امروز 8 آبان ماه در همایش طلای سبز گفت:  اصول و مبنانی "طب سنتی" و داروهای گیاهی نوید بخش توسعه سلامت بوده چرا که کم هزینه و در دسترس مردم است و باید توجه داشت امروزه طب سنتی و مکمل  براساس رویکرد جوامع و ضرورت علمی و اقتصادی و همچنین به دلیل توصیه های سازمان بهداشت جهانی در حال توسعه است .

وی با بیان اینکه داروهای طبیعی داروهایی هستند که برخاسته از طبیعت هستند در واقع ماده موثر آنها یا از گیاهان یا از معدن و یا از حیوان استخراج شده  به طوریکه طبق آمار سازمان جهانی بهداشت 25 درصد داروهای ضد حساسیت از داروهای طب سنتی و گیاهی مشتق شده اند.

جمشیدی ادامه داد: در حال حاضر طبق آماری که تا پایان مرداد سال 92 جمع آوری شده  سازمان غذا و دارو به  996 فراورده طبیعی مجوز داده که از این تعداد 280 مجوز عصاره و اسانس و288 فرآورده دارویی طب سنتی بوده است.

وی با بیان اینکه 92 شرکت تولید کننده داروی های طبیعی  و284 گیاه سنتی در کل فرآورده های  داروهای گیاهی مجوز گرفته استفاده می شود عنوان کرد: سال 91 بیشترین مجوز تولید داروهای گیاهی با دادن بیش از 200 مجوز تولید بوده است.

جمشیدی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما این است که کارخانه های تولید کننده اسانس به صورت پراکنده در کشور مستقر نیستند در صورتیکه باید کارخانه های تولید کننده در کنار مزارع کاشت باشند تا هم تولید و هم نظارت ارتقا پیدا کنند.

انتهاي پيام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار