مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم با حضور در دفتر آیت الله موسوی اردبیلی در قم، با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، سرهنگ احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم، با بیان این که دیدار با مراجع تقلید و دریافت رهنمودهای ایشان، نعمتی بزرگ است، اظهار داشت: مأموریت بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، بسیار سنگین و با اهمیت است، چرا که اگر دفاع ملت در 8 سال جنگ تحمیلی نبود، چیزی از ارزش های انقلاب باقی نمی ماند.
وی در ادامه با بیان این که برای ترویج هر چه بیشتر آثار و ارزش های دفاع مقدس در جامعه و نهادینه کردن آن در بین مردم، باید به استفاده از شیوه های جدید از علم و هنر روی بیاوریم، چرا که معتقدیم بهترین زبان برای ترویج این فرهنگ مقدس زبان علم و هنر است، گفت: از دو سال گذشته تا کنون 2 واحد درسی تحت عنوان ((آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس)) ایجاد شده که این واحد درسی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم نیز رسیده است و در حال حاضر نیز در تمام مراکز کشور این درس تدریس می شود. در قم نیز 7500 دانشجو این درس را انتخاب کردند و امسال هم بیش از 4هزار دانشجو این درس دانشگاهی را انتخاب کرده و در حال گذراندن آن هستند.
آیت الله موسوی اردبیلی، با مهم خواندن کار برای نشر و ترویج ارزش های 8 سال دفاع مقدس، فرمودند:‌ کار شما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، کاری بسیار لازم و ضروری است و شکی در اهمیت آن وجود ندارد، چرا که لازم است فداکاری های رزمندگان و ملت ایران در 8 سال دفاع مقدس به همه مردم گزارش شود تا مردم و نسل جوان بدانند چه کار عظیمی صورت گرفته است و این کار استمرار هم داشته باشد.
ایشان تأکید کردند: جنگ و جهاد و انقلاب اسلامی ایران، کار بسیار مهمی بود و اگر احیانا کسانی فکر کنند دفاع مقدس دوران مهمی نبوده است و بی توجه از کنار آن عبور کنند دچار اشتباه شده اند، چرا که فداکاری های ملت ایران در دوران انقلاب و دفاع مقس دورانی بسیار مهم و با ارزش بود و حتی می توان گفت در کل دنیا بی نظیر است.
ایشان خطاب به مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، بیان داشتند: یک کار دیگر شما باید این باشد که آن چیزی که از انقلاب اسلامی و مبارزات با رژیم ستم شاهی و همچنین دوران 8 سال دفاع مقدس در ذهن مردم مانده را استخراج کرده و نگاه دارید تا این خاطرات مردمی از بین نرود./س
برچسب ها: قم ، دیدار ، مرجع تقلید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.