سخنگوی گروه موسوم به ائتلاف ملی مخالفان سوريه در دوحه تاکيد کرد آمريکا مشکلی با مشارکت ايران در کنفرانس بين المللي ژنو 2 براي حل بحران سوريه ندارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "لؤی الصافی" در مصاحبه با شبکه تلويزيونی العربيه، درباره ديدار اخضر ابراهيمي با بشار اسد رئيس جمهور سوريه در دمشق گفت: به نظر ما مشکل اصلي در دمشق نيست، بلکه در جامعه جهاني و نبود اراده جدي براي کمک به ملت سوريه است. اخضر ابراهيمي فرستاده بين المللي است و بر اساس چارچوب مشخص شده براي خود عمل مي‌کند. ابراهيمي زير فشار قدرت‌هاي بزرگ قرار دارد. آنچه امروز در عرصه جهاني شاهد آن هستيم به معنای اين است که رسيدگی به بحران سوريه به روسيه واگذار شده است. در واقع اين شرايط پس از توافق‌هاي اخير آمريکا و روسيه به دست آمد. 

الصافي افزود: ما شاهد تغيير ريشه اي در موضع آمريکا هستيم و اخضر ابراهيمي از مشارکت ايران در کنفرانس ژنو 2 سخن گفت. آمريکا و متحدان غربي‌اش در گذشته مخالف مشارکت ايران در کنفرانس ژنو 2 بودند، اما امروز در برابر سخنان اخضر ابراهيمي سکوت کرده اند.  به نظر مي رسد غربيها در صورت موافقت مخالفان سوري، مشارکت ايران در کنفرانس ژنو 2 را خواهد پذيرفت. به نظر مي رسد آمريکا با ايفاي نقش ايران در پرونده سوريه مشکلي ندارد. 

وي خاطر نشان کرد: آخرين ديدار ما با اخضر ابراهيمي حدود يکماه پيش در نيويورک بود. در آن ديدار مشخص شد که ابراهيمي اطلاعات چنداني در اختيار ندارد و نمي تواند به بسياري از سوالات درباره کنفرانس ژنو پاسخ دهد. ما خواسته هاي اساسي براي موفقيت کنفرانس ژنو داريم. نظام سوريه بايد نشان دهد که واقعا خواهان راه حل سياسي است. نشانه هاي ميداني در سوريه ثابت مي کند نظام سوريه بر راه حل نظامي اصرار دارد. امکان تغيير ريشه اي در سوريه همزمان با حضور بشار اسد در قدرت وجود ندارد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: الصافی ، ایران ، ژنو ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار