پليس مصر با ورود به محوطه دانشگاه الازهر تجمع هاي حاميان محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده اين کشور را متفرق کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ وزارت کشور مصر اعلام کرد به درخواست رئيس دانشگاه نيروهاي پليس را به محل دانشگاه اعزام کرده است. 

دانشگاه الازهر يکي از مراکز برجسته مطالعات اسلامي جهان است.  دادستاني مصر موافقت خود را با مداخله نيروهاي پليس اعلام کرده بود. از سال 2010، نيروي امنيتي خصوصي جايگزين افسران رابط وابسته به وزارت کشور که در دانشگاه هاي مصر مأمور بودند، شده است و به اين شکل به حضور نيروهاي پليس در مراکز دانشگاهي پايان دادند. 

يک ژنرال پليس اعلام کرد مداخله روز چهارشنبه در دانشگاه الازهر نخستين مداخله نيروهاي پليس از سال 2010 به شمار مي آيد. معاون رئيس دانشگاه الازهر نيز در تلويزيون محلي حفظ حضور نيروهاي پليس را در محوطه دانشگاه خواستار شد. نيروهاي پليس پس از آنکه دانشجويان در چند هفته گذشته به شمار بسياري از دفاتر اداري دانشگاه خسارت وارد کردند و در محوطه دانشگاه تيراندازي کردند. 

منابع نزديک به منابع امنيتي اعلام کردند درگيري هاي بين دانشجويان طرفدار و مخالف مرسي در دانشگاه هاي منطقه دلتاي نيل در شمال مصر سبب زخمي شدن هفت نفر شد. براي تظاهرکنندگان طرفدار مرسي که تجمع آنها در خيابان سرکوب مي شود و آنها را دستگير مي کنند، دانشگاه ها به مکاني براي جنبش هاي اعتراض آميز آنها تبديل شده است.نيروهاي پليس و ارتش مصر از 14 اوت بيش از هزار تن از اسلام گرايان را کشته و بيش از 2000 تن از اعضاي اخوان المسلمين از جمله رهبران اصلي آنها را دستگير کرده اند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار