نوزدهمین گردهمایی مدیران انجمن‌های حمایت از بیماران کلیوی کشور با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری، معاون انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران در قاینات برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی فرمانداری قاینات، علی‌محمد گلستانی‌فرد در نوزدهمین گردهمایی مدیران انجمن‌های بیماران کلیوی کشور در قاینات اظهار داشت: در ارتباط با مشکلات بیماران کلیوی با دو واقعیت مهم روبه‌رو هستیم که به شدت جریان دارد و مقابل هم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نخست این‌که، با وجود تمامی پیشرفت‌هایی که در زمینه‌‌های مختلف علمی و پزشکی وجود دارد، شاهد پیشرفت و گسترش بیماری‌ها و مشکلات جدیدی برای انسان‌ها هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: دومین مورد در زمینه مشکلات کلیوی این است که با توجه به گسترش بیماری‌ها و مشکلات بیماران خاص، توان و مقدورات دولت جمهوری اسلامی به دلیل محدودیت امکانات و اعتبارات جوابگوی این همه نیاز نیست.

گلستانی‌فرد یادآور شد: ورود افراد و گروهایی با انگیزه‌های الهی انسانی با تعامل و هماهنگی و برنامه‌ریزی دولت‌مردان و خیران، گامی در راستای رفع مشکلات بیماران خاص است.

در این گردهمایی باشکوه فرماندار قاینات ضمن گرامیداشت روز مباهله و اثبات حقانیت بیشتر پیامبر بزرگ اسلام و خاندان مطهرش، اظهار داشت: اهداف خیرخواهانه انجمن‌های حمایت از بیماران کلیوی نفس دادن و فراهم کردن زمینه ادامه زندگی و کمک‌رسانی به بیماران نیازمند است.

حسین شرافتی‌راد افزود: مسئولان انجمن‌های حمایت از بیماران کلیوی گام‌هایی که بر می‌دارند در راستای تداوم سلامتی و بقاء و ادامه زندگی بیماران کلیوی بوده که کاری اثرگذار و ماندگار است.

وی تصریح کرد: مسئولان انجمن حمایت از بیماران کلیوی شهرستان قاینات افرادی دلسوز، پیگیر و پایکار برای کمک‌رسانی به بیماران نیازمند هستند.

فرماندار قاینات یادآور شد: بیماران کلیوی به اندازه کافی دچار درد و مضیقه تهیه دارو قرار دارند و باید از دیگر مسائل مصون باشند چرا که این افراد در هفته سه بار دیالیز شده و بیشتر وقتشان صرف مراحل درمانشان می‌شود و در تأمین معاش خانه با مشکل مواجه هستند.

شرافتی‌راد اضافه کرد: تمامی خیران و نیک‌اندیشان باید  فکر و چاره‌ای برای رفع مشکلات اقتصادی بیماران کلیوی بکنند زیرا زمانی که فردی دیالیز می‌شود همه اعضای خانواده دچار تبعات اجتماعی آن می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که تاکنون با کمک‌های مردمی و خیران کارهای بسیاری خوبی در شهرستان انجام شده است، گفت: باید برای ارائه خدمات هرچه بیشتر به ویژه برای تسریع در روند تکمیل ساختمان انجمن بیماران کلیوی، اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد که در این راستا همت خیران و مردم انسان‎دوست را می‌طلبد.
برچسب ها: بیماران ، کلیوی ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.