همایش سراسری و نخستین جایزه ادبی سلمان هراتی با حضور شاعران برجسته کشور و جهان در تنکابن آغاز شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تنکابن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: حدود 50 شاعر از داخلی کشور، پنج شاعر از کشور پاکستان و شماری شاعران نیز از چند کشور در این همایش حضور دارند.

رضایی شعر خوانی، سخنرانی، برگزاری نشست تخصصی را از جمله برنامه های این همایش اعلام کرد و گفت: همایش سلامان سلام نیز بعد از ظهر امروز برگزار می شود.

همایش یکروزه سلمان سلام، یکی از بزرگترین جشنواره‌های ادبی در حوزه‌ شعر است که 10 شاعر خارجی از کشورهای افغانستان، تاجیکستان، هندوستان و پاکستان به عنوان میهمانان همایش بین‌المللی شعر مقاومت و یاران غدیر در این رویداد حضور خواهند داشت.

ادای احترام به آن شاعر بر مزار وی، برگزاری نشست تخصصی، شعرخوانی شاعران و تجلیل از سه برگزیده که یکی از آن‌ها از میان خانم‌های شاعر انتخاب شده، انتشار یک ویژه‌نامه توسط کانون و با همکاری حوزه در 64 صفحه و کلنگ‌زنی ساخت مجتمع فرهنگی سلمان هراتی به همت مقام‌های استان و کانون و مشارکت همه‌نهادها از جمله حوزه‌ هنری از دیگر برنامه‌های این رویداد ادبی است.

هراتی شاعر نام آشنای معاصر در بهار 1338 در روستای مرزدشت واقع در شهر خرم آباد تنکابن چشم به دنیا گشود، گوشه‌گوشه‌ ادبیات ايران زمين، همواره شاهد ظهور چهره‌هايی بوده که هیچگاه به اندازه نامشان و هرگز درخور جایگاهشان، خصوصا برای عامه مردم، شناخته نشده‌اند. زنده‌ياد سلمان هراتی يکی از آن خیلی‌هاست/س.

برچسب ها: همایش ، سراسری ، هراتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.