شهردار اصفهان با اعلام اینکه ساخت مرکز همایش های بین المللی اصفهان تا کنون ۴۱ درصد پیشرفت داشته است ازبهره برداری تالار اصلی آن تا پایان امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در نشست مطبوعاتی با اشاره به برگزاری اجلاس بین‌المللی میراث معنوی در سال آینده در اصفهان و برگزاری این اجلاس در مرکز همایش های بین المللی اصفهان، اظهار کرد: طرح مرکز همایش های بین المللی تا کنون 41 درصد پیشرفت کاری داشته که مجموعه هتل و اداری هم به آن اضافه شده است اما تالار اصلی اجلاس تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: اجلاس بین‌المللی میراث معنوی امسال در کرواسی به صورت ناقض برگزار شد و در سال 2014 در اصفهان برگزار می‌شود که ما تلاش می‌کنیم این اجلاس در سطح شایستگی‌های اصفهان به خوبی برگزار شود.

شهردار اصفهان درخصوص طرح متروی این شهر گفت:امسال شهرداری اصفهان دراین طرح،1280میلیارد و دولت 220میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده استکه سعی می‌شود در آینده‌ای نزدیک به مرحله بهره‌برداری برسد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به واگن‌های مترو که اصفهان بیش از 5 سال انتطار آن را می‌کشد، خاطرنشان کرد: قرار بود این واگن‌ها در 3 رام که هرکدام شامل 5 واگن است تا پایان اردیبهشت ماه از چین به شیراز، تبریز و اصفهان حمل شود اما متاسفانه حمل واگن‌ها به اصفهان برای انجام آزمایش به زمان دیگری موکول شد.

وی اضافه کرد: با مذاکراتی که انجام شده، در فرصت 10 روز آینده این واگن‌ها به اصفهان آورده می‌شود و قبل از 22 بهمن ماه رام اول مترو راه‌اندازی می‌شود.

شهردار اصفهان افزود: معاونت عمرانی 5 ایستگاه و قطار شهری 3 ایستگاه تختی، شریعتی و آزادی را با تخصیص اعتبار0 86 میلیارد ریالی در دست بررسی دارد و دو طرح ایستگاه دروازه دولت به طول 146 متر و عرض 28 یا 32 متری پهنای میدان امام حسین را پوشش داده و ایستگاه سی و سه پل یا میدان انقلاب، پشت سینما ساحل برای احداث به مزایده گذاشته می‌شود.

شهردار اصفهان به عملکرد خود در مدیریت شهرداری نمره قابل قبولی داد و خاطرنشان کرد: حضور 11 نفر از فعالان شهرداری در شورای شهر نشان از این دارد که مردم در انتخابات شورای شهر به شهرداری و عملکرد آن نمره قابل قبولی دادند، زیرا تبلور اقدامات شهرداری در شورای شهر نمایان می‌شود.

سقائیان‌نژاد درباره معاونت اقتصادی در سازمان شهرداری تصریح کرد: برای ورود به مباحث مشارکتی و سرمایه گذاری به زودی معاونت اقتصادی در شهرداری منصوب خواهد شد تا فرصت سرمایه‌گداری منابع خارجی را در داخل تبدیل به شغل و صنعت کند.

شهردار اصفهان پیرامون شهرداری الکترونیک خاطرنشان کرد: طی برنامه 12 ساله کارهای خوبی در قالب بهر‌ه‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات انحام شده که در 6 سال گذشته 73 درصد اقدامات انجام شده و خدمات الکترونیکی از جمله ارتباط مردمی،شورای شهر، شهرداری، آتش نشانی، آرامستان‌ها و سامانه پسماند شهری سامانه‌ها راه اندازی شده و همچنین سامانه مسیریاب اتوبوس، سامانه اشیا گمشده، سامانه جستجو باغ رضوان و دیگر سامانه‌ها فعال است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.