عبادالله رمضانی مدیر اداره کل اجتماعی شهرداری تهران در گفتگو با
خبرنگاراجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر با اشاره به تفاوتهای کیفی از نظر محتوایی و فرهنگی در برگزاری این دوره نمایشگاه نسبت به سنوات گذشته و اضافه شدن بخشهای متنوع فرهنگی و آموزشی در این دوره به نمایشگاه اظهار داشت: این امر در راستای تاثیر گذاری بیشتر در برگزاری مراسم عزاداری هیات صورت پذیرفته است.
وی با یادآوری برپایی این نمایشگاه هر ساله پیش از آغاز دهه اول محرم و ایام شهادت امام حسین (ع) در تهران گفت: برگزاری نمایشگاه عطرسیب در این دوره از نظر کارکردهای فرهنگی و آموزشی با دوره های گذشته متفاوت است و سیاستگذاری های صورت گرفته در این خصوص در راستای تقویت ابعاد فرهنگی و آموزشی نمایشگاه بوده است.
وي با یادآوری برپایی 16 غرفه فرهنگی و آموزشی در دوره گذشته و افزایش آن به 26 غرفه در امسال، یکی از دلایل ارتقاء کمی غرفه ها را افزایش تنوع محصولات فرهنگی و آموزشی در خصوص عاشورا و محرم بوده ضمن اینکه اختصاص فضای بیشتری از نمایشگاه به این منظور سبب تمایز رویکرد فرهنگی این دوره از دوره های پیش نشده است.
وي ادامه داد: برپایی نمایشگاه های دقایقی با حضرت ولی عصر (عج) سنگر عشق، و برنامه های میدانی تعزیه، نقاشی و عزاداری به سبک اقوام از دیگر برنامه هایی است که به جهت تقویت جنبه و رویکرد فرهنگی نمایشگاه در این دوره مورد توجه قرار گرفته و به نمایشگاه عطر سیب اضافه شده است. /