هنرمند معمار کشورمان گفت: وزارت راه و شهرسازی با برخور داری از قدرت اجرایی زیادخود با توجه به حساسیت های جامعه در بحث نیاز آنها به مکان های فرهنگی در مسیر ایجاد اماکن رفاهی به ویژه برای کودکان به نوعی کم و کاستی های گذشته خود را در این زمینه به شکل خوبی جبران کند .

مصطفی نورالدین در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت :مبلمان شهری متناسب با فضای فرهنگی جامعه وگستردگی خواسته های فرهنگی مردم به ویژه کودکان و نوجوانان بر اصول و مبانی خاصی استوار نیست.

وی در ادامه این مطلب افزود : شهر سازی در استان تهران بر اساس معیار ها و مبانی خاصی برای ترسیم محیطی جهت دادن امکانات مطلوب رفاهی به تمامی اقشار جامعه آن هم در شکل و سمایل متفاوت و اختصاصی از جمله ضعف ها و کمبودهای شهرداری محسوب می شود .

این هنرمند معمار کشورمان با اشاره به اجرای طرح های تفضیلی در بحث شهر سازی تصریح کرد :با اجرای طرح های تفضیلی در بحث شهر سازی و همچنین صدور مصوبه های مختلف در این مبحث بسیار مهم بحث فضاسازی با ساختار فرهنگی و تفریحی به ویژه برای کودکان متاسفانه در بیشتر مواقع حتی در شهرستانهای پایتخت هم فراموش می شود .

نور الدین با تاکید بر نصب مجسمه بزرگان ایران در پارک هااضافه کرد :نصب تندیس های هنرمندان شاخص دنیا و ایران در حوزه ادبیات و هنر کودکان در پارک ها و بوستان هایی با ویژگی خاص و برخورداری از شرایطی با نیازهای کودکان و نوجوانان باعث می شود تا کودکان ما با وجود حرکت در مسیر رشد فکری بتوانند از بزرگان این حوزه اطلاعات ارزشمندی را در راستای آشنایی با تاریخ ادبیات و هنر کودک در داخل و خارج از مرز های ایران بدست آورند .

این هنرمند برتر از نگاه انجمن مفاخر معماری ایران اظهار داشت :وزارت مسکن و شهرسازی با برخور داری از قدرت اجرایی زیادخود با توجه به حساسیت های جامعه در بحث نیاز آنها به مکان های فرهنگی در مسیر ایجاد اماکن رفاهی به ویژه برای کودکان به نوعی کم و کاستی های گذشته خود را در این زمینه به شکل خوبی جبران کند ./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.