وزیر نفت پاکستان طی مصاحبه‌ای در واکنش به اظهارات بیژن زنگنه گفت: این امکان وجود ندارد که دولت ایران به صورت یک‌جانبه اقدام به لغو این قرارداد کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پاکستان تودی، روز چهارشنبه بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در خصوص تکمیل خط لوله صلح به خبرنگاران گفت: بعید می‌دانم صادرات گاز ایران به پاکستان به نتیجه برسد و احتمال لغو این قرارداد وجود دارد.

در همین خصوص وزیر نفت پاکستان طی مصاحبه‌ای در واکنش به اظهارات وی گفت: این امکان وجود ندارد که دولت ایران به صورت یک‌جانبه اقدام به لغو این قرارداد کند.

وی افزود: دولت پاکستان در انتظار توضیحات بیشتری از مقامات ایرانی خواهد بود.

شهید خاقان عباسی، وزیر نفت پاکستان تاکید کرد: ما پیش‌تر خواستار برگزاری نشستی با طرف ایرانی بودیم تا در مورد این پروژه به برنامه‌های مشخصی برسیم.

لازم به ذکر است وزیر نفت ایران، عمل نکردن دولت پاکستان به وعده‌های‌شان را دلیل لغو این قرارداد عنوان کرد.

در مورد خط لوله صلح این نکته شایان ذکر است که احداث آن در خاک ایران تکمیل شده و قسمتی که مربوط به کشور پاکستان می‌شود، به حالت تعلیق درآمده است.

بر اساس قراردادی که بین دو کشور صورت گرفته بود؛ صادرات گاز ایران به پاکستان باید از دسانبر 2014 آغاز شود و در صورت عدم تحقق این قرارداد کشور مسوول باید روزانه 3 میلیون دلار به طرف مقابل به عنوان جریمه بپردازد.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: ایران ، پاکستان ، صادرات ، گاز ، وزیر ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار