حجت الاسلام و المسلمین«مرتضی قاسمی» از اساتيد حوزه در آیین اختتامیه همایش آخوند کاشی در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان گفت:عبودیت و بندگی خالصانه آخوند کاشی وی را در زهد و تقوا و اخلاق مثال زدنی،بی نظیر و ماندگار کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، 

وی با تاکید بر اینکه آخوند کاشی بسیار متعبد و اهل زهد و تقوا بود افزود: این عالم و عارف نامی 30 سال تمام روزه گرفت به طوریکه خودش گفته است با این روزه داری قلبم مملو از نور شد.

این استاد حوزه با اشاره به حدیثی از تحف العقول در بیان همنشینی با افرادی که این سه ویژگی را دارند کسی که با عبودیتش ترا به یاد خدا، با سخنش علم ترا و با عملش ترا به یاد آخرت می اندازد افزود: آخوند کاشی مصداق اتم و اکمل این حدیث است که عبودیت، کلام و عملش همه انسان را به خدا می رساند.

حجت الاسلام و المسلمین قاسمی تسلط و اجتهاد آخوند کاشی بر 25 علم مختلف از جمله فقه، اصول، کلام، عرفان نظری و عملی، ریاضیات، طبیعیات، الهیات به معنای اخص، فلسفه و غیره را خاطرنشان کرد و گفت: آخوند کاشی بر علوم معقول و منقول احاطه داشت.

گفتنی است، همایش بزرگداشت آخوند کاشی به مدت دو روز طی روزهای پنج شنبه و جمعه نهم و دهم آبان در آستان مقدس حضرت علی بن امام محمد باقر (ع) در مشهد اردهال و مصلای بقیه الله الاعظم (عج) کاشان برگزار شد./س

برچسب ها: اصفهان ، همایش ، آخوند ، کاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.