در پایان نخستين ماه سال آبي جاري، تنها پنج سد ازجمله سد هاي ماشكيد عليا، دولت آباد و بافت افزون بر 90 درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ؛ حجم آب 77 سد کشور ازجمله سدهای سفيدرود، لار، وشمگير، گلستان 1 و 2، كرخه، سيمره، سيوند، زاينده رود، ساوه، 15 خرداد، ملاصدرا، كارده، مهاباد، علويان و استقلال تا پایان نخستين ماه سال آبي جاري، به كمتر از 30 درصد ظرفیت مخزن این سدها رسید.

همچنین 47 سد کشور در زمان حاضر با کاهش 20 درصدی حجم آب خود در مقایسه با مهرماه گذشته مواجه هستند که سدهای سفيدرود، لار، وشمگير، تهم، لتيان، اكباتان، بوكان، زاينده رود، آبشينه، دوستي و كارده از آن جمله محسوب می شوند.

براساس اعلام شركت مديريت منابع آب ايران، 25 سد کشور در زمان حاضر از افزايش بیش از 20 درصدی ورودي آب در مقایسه با زمان مشابه پارسال برخوردار هستند که سدهای قشلاق، جگين و البرز از آن جمله محسوب می شوند.

همچنین 55 سد کشور در پايان مهرماه جاري با کاهش بیش از 20 درصدی ورودي آب خود در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه هستند که سدهای سفيدرود، ستارخان، وشمگير، بارزو، تهم، كرخه، عباسپور، كارون 3، پيشين، بوكان، علويان، ساوه، كرج، لتيان، طرق، چاه نيمه ها، دوستي و كارده از آن جمله محسوب می شوند.

براساس این گزارش، 42 درصد از كل ورودي های آب به مخازن سدهای کشور و 64 درصد از کل آب های خروجی از سدهای کشور تا پایان نخستين ماه سال آبي جاري متعلق به سدهای استان خوزستان است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: موجودی ، سد ، آب ، مخزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار