حجت الله ايوبي گفت: بنياد فارابي به عنوان يك بازي اجرايي، مشورتي و فكري سازمان سينمايي در ارتقا سينماي كشور تاثير بسزايي داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، مراسم توديع و معارفه مدير عامل بنياد فارابي امروز صبح با حضور حجت الله ايوبي،  رئيس سازمان سينمايي برگزار شد.
 
حجت الله ايوبي رئيس سازمان سينمايي در جمع خبرنگاران گفت: بنياد سينمايي فارابي به عنوان مهمترين بخش و بازوي فكري، مشورتي و اجراي سازمان سينمايي در ارتقاي سينماي ايران تاثير بسزايي داشته است اما بايد ضمن رسيدن به يك باز تعريف بايد خودش را با نيازهاي امروز سينما هماهنگ كند زيرا اين بنياد با اهدافي تشكيل شد كه برخي از آن اهداف امروزه موضوعيت ندارد.
 
وي افزود: اين بنياد به عنوان يك سازمان پير با چالشهاي ساختاري مواجه است و انتظار ما اين است كه بتواند خودش را با نيازهاي جديد صنعت سينما به روز كند و همراه با اهداف سازمان سينمايي و نياز صنعت سينما پيش رود در اين راستا احتياج به يك تعامل اساسي داشت كه با آ‌مدن محمدرضا جعفري مي‌تواند اين امكان فراهم شود زيرا او فردي شناخته شده و داراي تجربه‌ي طولاني هم در فارابي و هم سازمان سينمايي است و مي‌تواند فضاي اعتدال اميد و آرامش را در سينما تقويت كند و با استفاده از خرد جمعي چالش‌هاي پيش روي سينماي ايران را به حداقل كاهش دهد.
 
وي با اشاره به سينماي ديني كشور عنوان كرد: كارنامه سينماي ايران در سينماي ديني قابل قبول است و من اين موضوع را از بزرگان و منتقدان سينما بسيار شنيده‌ام اما ما به طور كامل از ظرفيت‌هاي ديني و به ويژه عاشورا استفاده نكرده‌ايم.
 
ايوبي ادامه داد: دو نگاه درخصوص سينماي ديني وجود دارد نگاهي كه به طور مستقيم به مفاهيم ديني مي‌پردازد و نگاه ديگر اين است كه به طور غيرمستقيم همه‌ي ارزش‌هايي كه دين منادي آن است به تصوير كشيده مي‌شود.
 
ايوبي با اشاره به حواشي ايجاد شده براي فيلم "گذشته"‌ي" اصغر فرهادي" گفت: بخشي از استدلال بنياد فارابي اين است كه قوانين جشنواره ها يكسان نيست بر اساس قوانين اسكار اين فيلم ايراني تلقي مي‌شود و بر اساس قوانين جشنواره‌‌هاي ديگر همچون زاگره اين فيلم ايراني نيست و به طور كلي بستگي به قوانين داخلي هر جشنواره‌اي دارد.
 
وي ادامه داد: روند انتخاب اين فيلم را قبلا توضيح داده‌ام اما بازهم مي‌گويم اين فيلم با هيئت داوراني كه پيش تر از آمدن ما بوده‌اند انتخاب شده بود و خروجي آن فيلم گذشته بيان شده بود و در صورت ايجاد مشكلاتي از مشاوران حقوقي سازمان سينمايي استفاده خواهيم كرد.
 
ايوبي با اشاره به چالش‌هاي سينما تصريح كرد: خانه‌ي سينما چالشي بود كه از سينما هم گذشته بود و به بخش‌هاي ديگر هم رسيده بود بازگشايي معقول خانه‌ي سينما و انتخابات آنچه كه به خوبي برگزار مي‌شود نويد بخش يك فضاي اعتماد متقابل و آرامش در سينماست اما به طور كلي بايد بين چالش‌ها اولويت بندي كنيم يكي از چالش‌هاي پيش روي سينماي ما عدم برقراري ارتباط مخاطبان با فيلم هاي سينمايي است و در سالهاي گذشته شاهد ريزش شديد مخاطبان هستيم.
 
وي ادامه داد: ديجيتالي كردن سالن‌هاي سينمايي از ديگر چالش‌هاي پيش روي ماست كه اميدواريم با كمك دولت و ملت بتوانيم منابع مالي آن را تامين كنيم.
 
وي اظهار داشت: ارتباط معقول بين دولت و ساخت فيلم‌هاي سينمايي در دستور كار ما قرار دارد و اميدوارم بتوانيم تمام اين برنامه‌ها را پيش ببريم.
 
ايوبي با اشاره به جشنواره افق نو بيان كرد: روزي كه ما مستقر شديم مطلع شديم كه برگزاركنندگان جشنواره افق نو از سازمان سينمايي درخواست كمك كرده بودم و قبل از آمدن ما كارشناسان سازمان سينمايي ضمن بررسي عملكرد اين جشنواره گزارشي تهيه كرده بودند و گفته بودند اين جشنواره موفق نبوده و سازمان سينمايي را از كمك كردن به آن نهي كرده بودند من به عنوان يكي از حافظان بيت المال فكر مي‌كنم  كه حق ماست كه بگوييم به حالت تعليق در بيايد.
 
ايوبي با اشاره به صحبت‌هاي اخير نادر طالب زاده عنوان كرد: نادر طالب زاده اگر به غير از اين موضوع اعتقاد دارد بايد كارشناسان خود و كارشناسان ما براي انجام يك بررسي و رسيدن به يك نتيجه فرا بخواند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار