باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا روز شنبه خواستار پايان يافتن « بحران ساختگي و آسيب زدن به خود » در کنگره شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ اوباما از جمهوري خواهان و دموکرات هاي کنگره خواست تا بودجه جديد فدرال را تصويب کنند. اوباما در نطق راديويي هفتگي خود گفت آنچه که بيشتر مردم  در خارج از واشنگتن در حال شنيدن آن هستند « سخنان آشفته اي است و از موضوعاتي که شما به آنها توجه داريد ، اطلاعي ندارند. . بنابراين امروز مي خواهم درباره آنچه که ما بايد در حال حاضر به درستي آن را انجام دهيم، سخن بگويم.»

رئيس جمهور آمريکا گفت:« اين موضوع از زماني شروع مي شود که اقتصاد ما طي چند سال گذشته رو به ضعف نهاد و آن چرخه دائمي بحران هاي ساختگي و آسيب هايي است که خودمان سبب آن شده ايم.»

اوباما گفت کنگره بايد « بودجه اي را تصويب کند که در آن چيزهايي که ما بدان نياز نداريم  و کمکي به ايجاد اشتغال نمي کنند، حذف شود بنابراين ما مي توانيم منابع را به اموري اختصاص دهيم که به ايجاد اشتغال و رشد اقتصادي کمک مي کنند.»

رئيس جمهور آمريکا همچنين گفت اين هفته « وزارت خزانه داري تأييد کرده است از زماني که من به قدرت رسيدم  ما توانستيم کسري بودجه خود را به بيش از نصف کاهش دهيم.» وزارت خزانه داري آمريکا روز چهارشنبه اعلام کرد کسري بودجه آمريکا براي سال مالي 2013 ، به چهار مميز يک دهم درصد توليد ناخالص داخلي اين کشور رسيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار