خبرنگار شبکه تلويزيوني "فرانس24" در اسلام آباد گفت طالبان پاکستان فردي به نام "خان سعيد" را به عنوان جانشين "حکيم الله محسود" در راس اين گروه تعيين کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛‌"سيلون لوپتي" خبرنگار اين شبکه افزود "خان سعيد" از معاونان سابق "حکيم الله محسود" است. وي تا پيش از آن مسئول عمليات در جنوب وزيرستان بود. يکي از افسران اطلاعاتي پاکستاني گفته است "خان سعيد" هرگز  تحصيلات درسي و مذهبي نداشته است اما از جنگجويي ورزيده است که در صحنه تجربه کسب کرده و با مبارزه در افغانستان بر تجربياتش افزوده است. 

مسئولان پاکستاني وي را به  چندين حمله در کراچي به ويژه در پايگاه هوايي نيروي دريايي پاکستان و نيز برنامه ريزي فرار چهارصد تن از زندانيان طالبان در تابستان گذشته متهم مي کنند. به گفته منابع طالبان خان سعيد با چهل و سه راي از شصت راي در شوراي اسلامي طالبان در محلي مخفي انتخاب شده است. اين فرايند با جنبه هاي دموکراتيک باعث شگفتي همه ناظران شده است به خصوص آنکه  اين تصميم بسيار سريع گرفته شده است.

اين کارشناس ادامه داد همه سفارتخانه ها در پاکستان در وضع آماده باش کامل قرار گرفته اند. گروهکهاي وابسته به طالبان و القاعده خواستار انتقام مرگ حکيم الله  محسود شده اند. 

مسئولان پاکستاني از  حمله پهپاد آمريکايي ابراز نارضايتي کرده اند زيرا مقامات پاکستان در تلاش بودند فرايند مذاکره را با حکيم الله محسود آغاز کنند. محسود در مصاحبه اي ماه گذشته اعلام کرده بود آماده مذاکره براي صلح است. هدف  سياسي اين حملات باعث پرسشهاي زيادي در پاکستان شده است. پهپادها براي حذف مسئولان طالبان بسيار کارآمد است اما گروه طالبان قادر است به طور مستمر احيا شود. به علاوه امروز هيچ کس مواضع سياسي خان سعيد را نمي داند. 

آيا وي  طرفدار فرايند صلح است يا اينکه موج خشونتهاي تروريستي را در کشور تشديد خواهد کرد؟
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار