نشست خبری انجمن مستقل دانشگاه تهران عصر امروز (شنبه) در ساختمان شورای صنفی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، نشست خبری انجمن مستقل دانشگاه تهران عصر امروز(شنبه) با حضور علی عبدی دبیر انجمن مستقل دانشگاه تهران، مصطفی میرآخورلی دبیر سیاسی تشکیلات و محمدکاظم عبدلی مسئول روابط عمومی برگزار شد.  
 
در ابتدای این نشست علی عبدی در خصوص روز تاریخی 13 آبان گفت: هدف دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) از تسخیر لانه جاسوسی، حفظ استقلال کشور و شکسته‌شدن هیمنه آمریکا بود.  
 
وی ادامه داد:‌ دانشجویان پیرو خط امام(ره) چه در اوایل انقلاب و چه حال حاضر نمی‌پذیرند که آمریکا برای ملت ایران تصمیم‌گیری کند و نظر خود را به مردم ایران تحمیل کند.
 
دبیر انجمن مستقل دانشگاه تهران بیان داشت: اهداف اصلی دانشجویان در تسخیر سفارت سابق آمریکا در ایران حفظ استقلال کشور بود تا نشان دهند که هیچ قدرتی توان تصمیم‌گیری برای جمهوری اسلامی ایران را ندارد.  
 
وی افزود: امروز در دوره‌ای هستیم که افرادی در داخل کشور خواستار این هستند که شعار مرگ بر آمریکا را حذف کنند اما دانشجویان پیرو خط امام(ره) باید نشان دهند که این اتفاق عملی نمی‌شود چرا که حذف این شعار زمینه‌ای را برای ورود مستکبرین در کشور فراهم می‌کند.  
 
دبیر انجمن مستقل دانشگاه تهران اظهار داشت: پیغامی که دانشجویان در روز 13 آبان به گوش جهانیان می‌رسانند این است که با توجه به فرمایشات امام(ره)، ایران آمریکا را زیر پا می‌گذارد و این را در عمل نشان می‌دهد.

عبدی با تاکید بر لزوم زنده نگه‌داشتن یاد و آرمانهای یوم‌الله 13 آبان گفت: ما دانشجویان دانشگاه تهران با زنده نگه داشتن آرمان دانشجویان پیرو خط امام(ره) شعار مرگ بر آمریکا را ادامه خواهیم داد یعنی اگر روزی دانشجویان توانستند سفارت آمریکا را تسخیر کنند ما نیز دانشگاه را به مثال سنگری قلمداد کرده و خط انقلاب را زنده نگه می‌داریم.  
 
همچنین مصطفی میرآخورلی دبیر سیاسی تشکیلات انجمن مستقل دانشگاه تهران در ادامه اظهار داشت: اگر دانشجویان نسل اول انقلاب اسلامی توانستند لانه جاسوسی آمریکا را در ایران تسخیر کنند، ما دانشجویان نسل سوم و چهارم انقلاب نیز می‌توانیم این اقدام را به پیش ببریم با توجه به اینکه فشارهای سنگینی از سوی تندروهای خارج و داخل کشور به مردم وارد می‌شود.  
 
وی گفت: امسال زنده نگه داشتن 13 آبان به دلیل وقایع رخ داده در سیاست خارجی مهمتر از سالیان گذشته است چرا که شاهدیم عده‌ای خواستار حذف شعار مرگ بر آمریکا هستند اما باید بگوییم آمریکا همان آمریکای 34 سال گذشته با تمام جنایت‌هایش است.  
 
میرآخورلی ادامه داد: متاسفانه عده‌ای از مذاکره صورت گرفته بین ایران و امریکا خوشحال هستند و جنایت‌های آمریکا را به فراموشی سپرده‌اند، در حالی که بعد از مکالمه صورت گرفته لحن اوباما همواره لحن تهدید بوده است و گزینه حمله نظامی را مطرح کرده، پس چطور عده‌ای می‌توانند به دنبال کمرنگ کردن این شعار باشد؟
 
وی افزود: برخی سعی دارند که خط مشی خود را به دولت القا کنند و حتی پیشنهاد نظرسنجی در خصوص حذف شعار مرگ بر آمریکا را در بین مردم اعلام کرده‌اند اما باید متذکر شویم با اینکه مردم در تصمیم‌گیری‌های دولت سهیم هستند اما پیشبرد این نظرسنجی مشکلی را حل نمی‌کند.  
 
میرآخورلی اظهار داشت: ایران همواره پیشرو در مبارزه با استکبار جهانی و الگوی بیداری اسلامی بوده است پس نمی‌توانیم به بهانه مقابله تعدادی تحریم از مواضع انقلابی خود عقب‌نشینی کنیم چرا که با این  عمل به کشورهای مظلوم جهان ظلم کرده‌ایم و قطعا امسال اجازه نخواهیم داد که شعار مرگ بر آمریکا حذف شود.  
 
وی در خصوص اشتباهات اخیر رخ داده در فضای مجازی ازسوی برخی منسوبان بیت امام راحل(ره) گفت:  هر چند که عده‌ای از این افراد خود را از نزدیکان امام(ره) می‌دانند اما این منجر نمی‌شود که سخنان این افراد به انقلاب اسلامی و خط مشی حضرت امام(ره) مرتبط باشد.  
 
عبدی ادامه داد: عده‌ای از افراد سودجو برای رسیدن به منافع خود خواستار این هستند که سخنان امام(ره) را تحریف کنند و تلاش دارند که ایران تعامل اقتصادی و سیاسی را با آمریکا برقرار کند اما باید گفت این اقدامات منجر نمی‌شود که ما از خط و آرمان انقلابی خود کوتاه بیاییم.  
 
وی همچنین در خصوص بیانات اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با سیاست نرمش قهرمانانه بیان کرد: عده‌ای این کلیدواژه را به معنای اصلاح مسیر دانسته و بیان کردند که رهبری خواستار تغییر خط مشی انقلاب است اما ما دانشجویان در راهپیمایی امسال مهر تایید دیگری بر پایداری خط مشی نظام و انقلاب اسلامی خواهیم زد.  
 
انتهای پیام/  
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار