مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس پیوند صنعت و دانشگاه را عامل مهمی در رشد فزاینده تولید کیفی محصولات داخلی عنوان کرد و گفت: باید نیروی متخصص برای تولید کالای صادرات محور را تربیت نماییم.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، خادم عرب باغی در نشست بارئیس و اعضای هیأت علمی پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران وجود پشتوانه علمی در تولید را عامل مهمی در ارتقاء سطح کیفی تولیدات وجلب نظر بازارهای بین المللی عنوان کرد.

وی افزود: دانشگاه ها باید بتوانند نیروهای مورد نیاز برای تحقق اهداف منطقه آزاد ارس را در حوزه های مختلف تربیت نمایند و دربرابر انتظار رونق تولید و صادرات باید از خود بپرسیم که آیا نیروی فکری برای تولید کالاهای صادرات محور را تحویل جامعه داده ایم.

عرب باغی گفت: لازم است در کنار شعار توسعه صادرات در کشور به ارتقاء سطح تحقیق و پژوهش و انجام مطالعات کاربردی با بنیه علمی کارآمد توجه نمائیم.

وی از فضای موجود دانشگاهی در منطقه آزاد ارس ابراز امیدواری کرد و افزود: وجود چنین بنیه علمی با حضور اساتید برجسته دانشگاه های مطرح کشور امیدوارکننده و مسرت بخش است.

وی محور توسعه را انسان خطاب کرد و با بیان اینکه توسعه همه جانبه انسان لازمه توسعه پایدار است افزود: حضور دانشگاه های معتبر کشور در منطقه آزاد ارس و امکانات و آزمایشگاه های ایجاد شده مایه امیدواری برای آینده منطقه است.

رئیس پردیس ارس دانشگاه تهران و معاون وزیر علوم،تحقیقات و فناوری نیز در این نشست ضمن تشریح فعالیت های انجام شده در پردیس ارس دانشگاه تهران گفت: هم اکنون 900 دانشجوی دکتری و کارشناسی ارشد در این پردیس مشغول به تحصیل میباشند.

دکتر محمدحسین امید آمار فارغ التحصیلان این پردیس را 150 نفر برشمرد و افزود: در حال حاضر 40رشته دکتری و فوق لیسانس در پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران فعال هستند.

وی گفت: در راستای توجه به کیفی نگری درآموزش و همسان سازی سطح اساتید این پردیس با دانشگاه تهران یکصد نفر از اساتید برجسته و درجه یک دانشگاه تهران در این مرکز آموزش عالی فعالیت آموزشی دارند.

وی اعلام کرد: 70 درصد دانشجویان پردیس ارس دانشگاه تهران از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و زنجان می باشند که نشان از جایگاه مناسب آموزش عالی در شمال غرب کشور است.

وی افزود: در حال حاضر آزمایشگاه های صنایع غذایی و محیط زیست در این پردیس فراهم شده است/س

برچسب ها: تولید ، کالای ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.