مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: غیر اقتصادی شدن بازاریابی به دلیل اُفت قیمت بازار و نوسانات آنها بخصوص در فصل برداشت سبب ضایع شدن کمّی محصول و زمینه ساز ضایعات کیفی شده و محصول را از حالت درجه یک خارج می نماید.

 

ایاز برنو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: کارشناسان نبود اطلاعات و

برنامه ریزی های ضعیف در روابط با مدیریت منابع انسانی، اقتصادی و علمی را از جمله عوامل اجتماعی و اقتصادی در حاصل شدن ضایعات مواد غذایی عنوان نموده اند.

وی با اشاره به نقش نهادهای تجاری در ایجاد شدن ضایعات محصولات غذایی تصریح کرد: کارآمد شدن سازمان ها و نهادهای تجاری دولتی و یا خصوصی برای بازاریابی محصولات راهکاری برای جلوگیری از ضایعات محصولات غذایی محسوب خواهد شد.

برنو ادامه داد: مکانیزاسیون، میزان آب مصرفی و ... به عنوان عوامل فنّی فرایند تولید تاثیر خود را در محصول پس از مرحله برداشت نمایان می کنند.

مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: عوامل فنّی بازار سبب ضایعات کمّی و کیفی در محصولات کشاورزی می شود.

وی تاکید کرد: فقدان اطلاعات کافی از اصول علمی مربوط به نگهداری، فرآوری، بسته بندی، حمل و نقل محصولات غذایی را باید از عوامل اصلی و تاثیر گذار در حاصل شدن ضایعات محصولات غذایی بدانیم/س

برچسب ها: ضایع ، شدن ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.