یکی از مراجع عظام تقلید گفت:‌ ولایت فقیه سرمایه عظیم انقلاب اسلامی است که از این سرمایه باید با تمام وجود صیانت کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ آیت‌الله حسین نوری‌همدانی دیروز در دیدار علما، روحانیان و فضلای اردبیل در حسینیه ثارالله این شهر اظهار داشت: علما در دو مرحله دوران طلبگی و عالم اجتماعی سعی و تلاششان بر این است تا در میدان جهاد واقعی حضور پیدا کرده و با هرگونه انحراف و انحطاط مبارزه کنند.

وی گفت:‌ مرحله اول که شامل دوران طلبگی است پربرکت‌ترین حیات یک روحانی بیدار و آگاه است که رهبر فرزانه انقلاب نیز همیشه به دوران طلبگی و فضایل کسب شده در آن افتخار می‌کند.

نوری همدانی با خطیر توصیف کردن مسئولیت و وظیفه روحانیان خاطر نشان کرد: ‌روحانیان باید در فراگیری ادبیات فارسی و همچنین عربی در دوران طلبگی اهتمام جدی داشته باشند چرا که شایسته نیست یک طلبه و روحانی از زیبایی‌های ادبیات، فن بیان و برجسته‌گویی در حوزه‌های دینی و معرفتی غفلت کند.

وی با بیان اینکه هدف و حرکت روحانیان به سمت هدایت و تبلیغ دینی و معرفتی است، افزود: یکی از وظایف اصلی روحانیان تبلیغ دین و هدایت افراد جامعه در مسیر سعادت است که در این باب باید گام‌های اساسی و جدی برداشته شود.

این مرجع عالیقدر بیان کرد: روحانیان در طول تاریخ مرزبانان اعتقادی و صیانت‌کنندگان جامعه از افکار و اندیشه‌های انحرافی بودند تا در جامعه خط انحراف شکل نگیرد که این امر با درک عمیق مسائل اجتماعی و سیاسی اتفاق می‌افتد.

نوری‌همدانی به بار معنایی کلمه فقه در حوزه دین و مسائل اعتقادی اشاره کرد و ادامه داد: فقه یعنی درک عمیق و وسیع از اسلام و آموزه‌های آن است که همه باید به این مهم و ارزش‌های آن توجه کنیم.

وی همچنین یادآور‌ شد: امروز پرچم فقه و فقاهت در این کشور به همت علما و روحانیان که کار اولیایی و انبیایی می‌کنند به اهتزاز درآمده و مبارزه با جباران و مستکبران روزگار با جدیت تمام در حال انجام است.

نوری همدانی در ادامه گفت:‌ ما افتخار می‌کنیم که امروز انقلاب اسلامی ایران پرچمدار نظام ولایت فقیه و برخاسته از آیین‌ها و آموزه‌های حقیقی دین اسلام است و هر پرچمی غیر از این در سرزمین برافراشته شود، محکوم به سقوط و فناست/س.

برچسب ها: اردبیل ، ولایت ، فقیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.