دبير كل حزب موتلفه اسلامي با اشاره به ايام‌الله تاريخي 13 آبان و اعتراض رهبران جهان به جاسوسي آمريكا در شنود مكالمات تلفني گفت: امروز جهان هم‌صدا با ملت ايران سفارتخانه‌هاي آمريكا را جاسوسخانه مي‌داند و اين حقيقتي است كه با تسخير لانه جاسوسي آمريكا دانشجويان ما 34 سال قبل به جهانيان اعلام كردند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدنبي حبيبي"  در پايان نشست هفتگی دبيران حزب متبوعش با اشاره به جنایات آمریکا، اظهار داشت: امروز فرياد رهبران جهان و حتي رهبران اروپا كه هم پيمان آمريكا هستند از جاسوسي آنان بلند است، افشاي اسناد جاسوسي آمريكا نشان مي‌دهد این کشور در جهان منزوي است و هم‌پيماني جز رژيم صهیونیستی ندارد.
 
وی افزود: امروز فرياد عليه استكبار جهاني، به ويژه آمريكا يك فرياد جهاني است و مختص ملت ايران نيست و شعار "مرگ بر آمريكا" يك شعار جهاني براي مقابله با استكبار جهاني است.
 
حبیبی با اشاره به ثبت روز ملي مبارزه با استكبار جهاني، خاطر نشان کرد:  يوم‌الله 13 آبان يك روز فراموش نشدني در تاريخ ما است، مناسبات ايران و آمريكا هر چه باشد اين روز فراموش نخواهد شد، همه ساله به ياد قربانيان ناكازاكي و هيروشيما ملت ژاپن جمع مي‌شوند و به جنايتكاران آمريكايي لعن و نفرين مي‌فرستند در حالي كه دولت ژاپن بهترين روابط را با واشنگتن دارد اما بمباران اتمي هيروشيما و ناكازاكي را فراموش نمي‌كنند.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مذاكرات 1+5 با ايران، بیان داشت: تاكنون به  گزارش ديپلمات‌هاي ما، هنوز توافقي بين ايران و 1+5 صورت نگرفته است، در آمريكا هنوز سنا و كنگره روي ادامه تحريم ها اصرار دارند، بنابر اين سیاست حکیمانه ایران ادامه خواهد داشت.
 
وي با اشاره به موضع‌گيري برخي رهبران اروپا در مورد ادامه تحريم‌ها، اظهار داشت: آن‌ها اعلام کردند که تحريم‌‌ها و مذاكره را با هم پيش مي‌برند، ما هم از زبان امام جمعه محترم تهران به آنها گفتيم که شعار "مرگ بر آمريكا" و مذاكره را با هم پيش مي‌بريم، اين موضع درست، معقول و انقلابي است و مورد تاييد ملت ايران است.
 
حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود  در مورد احتمال اعدام "آيت الله حاج شيخ باقرالنمر"، گفت: دولت عربستان هنوز متوجه موج بيداري اسلامي در منطقه نشده استف اعدام "نمر" كار فوق‌العاده خطرناكي است؛ به عقيده ما نقطه عطف بيداري اسلامي در عربستان خواهد بود که در نهایت به يك انفجار عمومي در اين كشور منجر خواهد شد، به طور قطع شهادت يك انعام الهي است و همواره شهدا با خون پاك خويش زمينه سقوط مستكبران و ستمگران را فراهم كرده‌اند.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در مورد اظهارات اخير "سید محمد خاتمي"، گفت: سران فتنه بدون عذرخواهي از نظام و ملت امكان بازگشت به جامعه سياسي ما را ندارند، به خصوص که آنان جرم قتل در ناآرامي به عنوان مسبب و مباشر را دارند، خيلي زمان مي‌برد كه معصيت سياسي آن ها از صفحه دل ملت پاك شود، بهتر است خاتمي در موضع گيري‌هاي خود دقت كنند و خود را شريك گناهان اهل فتنه نكند.
 
حبیبی با اشاره به موضع‌گيري رئيس قوه قضاييه در این مورد، تاکید کرد: ما از موضع‌گيري قاطع  "آيت‌الله‌ آملي‌لاريجاني" در برخورد با فتنه‌گران تشكر مي‌كنيمف فكر مي‌كنم اگر شرارت فتنه‌گران ادامه پیدا کند شاید ملت به خلق حماسه‌اي جديد مثل حماسه 9 دي دست بزنند.
 
وي همچنين در مورد اهانت روزنامه "بهار" به مقدسات ديني و تحريف حقايق تاريخي، تصریح کرد: رئيس جمهور طبق اصل 121 قانون اساسي سوگند خورده است كه از مذهب رسمي دفاع كند و پاسدار آن باشد، وقتي در يك روزنامه اصلاح‌طلب متمايل به دولت حمله وقيحانه و تحريف آميز به اساس مذهب مي‌شود رئيس‌جمهور بايد اولين فردي باشد كه صداي اعتراض او را ملت بشنود، اگر او ساكت باشد عمل به سوگند رياست‌جمهوري در نگاه ملت زير سئوال مي‌رود.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اظهار تأسف از موضع وزير ارشاد در توقیف روزنامه "بهار"، اظهار داشت: وزير ارشاد از تعطيلي روزنامه بهار اظهار تأسف كرده است، لازم بود حداقل وی به نمايندگي از رئيس‌جمهور در پاسداري از مذهب از نوشته روزنامه بهار اظهار تأسف مي‌كرد، چرا بايد وزير ارشاد در جلسه هيات نظارت رأي منفي به تعطيلي روزنامه بهار بدهد در حالي كه مرجع عاليقدر حضرت "آيت‌الله مكارم شيرازي" مي‌فرمايد: نبايد به تعطيلي روزنامه قناعت كرد و بايد برخورد محكم‌تري صورت گير؛ ما به دولت نصيحت مي‌كنيم در دفاع از مقدسات ديني نبايد از مراجع فاصله بگيرند،  همين نصيحت را به دولت قبلي كرديم اما كسي توجهي نكرد و زيانش را ديدند.
 
وي با اشاره به فرا رسيدن ماه محرم خاطرنشان کرد: دهه اول محرم دهه بزرگداشت امر به معروف و نهي از منكر است ما از دولت مي‌خواهيم اصل هشتم قانون اساسي را احياء كند و با دادن لايحه امر به معروف ونهي از منكر تكليف مردم را در اعمال حق حاكميت خود مشخص كند، همچنين از مجلس مي‌خواهيم در كمك به دولت در احياي اين اصل تلاش خود را بكند.
 
حبیبی با اشاره به سالروز ورود غيرقانوني "مك فارلين" به تهران، تصریح کرد: محرم امسال مصادف با بزرگداشت روز 13 آبان، روز آشتي ناپذيري ملت ايران با يزيديان زمان است، نمونه اين آشتي ناپذيري در عدم پذيرش مك فارلين در ورود به خاك ايران و سازش ناپذيري امام(ره) بزرگوار بود.
 
دبیکل حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امام(ره) به مصداق تبري از دشمني حاضر نشدند مك فارلين را به كشور راه دهند و به مسئولان آن روز دستور دادند در اين باره موضع صريح بگيرند و خوشبختانه يكي از موضع‌گيري‌هاي صريح همان موضع آيت الله هاشمي رفسنجاني بود، ما اميدواريم ايشان به همان قدرت و بر همان عقيده همچنان در تبري از دشمنان اسلام موضع شفاف و روشن داشته باشند.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار