اصفهان در تصفیه فاضلاب حرف اول را می‌زند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: اصفهان در تصفیه فاضلاب حرف اول را می‌زند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مدیرکل محیط زیست استان اصفهان در بازدید از عملیات ارتقای بهره برداری تصفیه خانه فاضلاب شمال اصفهان گـفــت: خــوشـبـخـتــانــه در ســال‌هــای اخـیــر شــرکــت آب و فــاضــلاب اسـتــان اصـفـهــان تــوانـســت فـرآینـد تصفیـه را بـه استاندارد تعریف شده نزدیک کند .
 
کیومرث کلانتری با اشاره به پوشش 63 درصدی جمعیت استان از شبکه فاضلاب گفت: در کشور تنها استان اصفهان است که 63 درصــد از جـمـعـیــت آن از خــدمــات شـبـکــه فـاضـلاب بهـره‌منـد هستنـد.
همچنیـن قـدیمـی‌تـرین تصفیه خانه‌های فـاضـلاب در کشـور در استـان اصفهان قرار دارد، بنابراین چنین امری بیانگر آن است که مردم این استان چندین دهه است از خدمات شبکه فاضلاب بهره مند هستند. کلانتری بـه پسـاب تـولیـد شـده در اصفهـان پـرداخـت و خـاطرنشان کرد : در حـال حـاضـر در حـدود 170 میلیـون متـر مکعـب پساب در استان اصفهان تولید می‌شود که برآوردها حاکی از آن اســت روز بــه روز بـه میـزان ایـن حجـم از فـاضـلاب تولیدی افزوده می‌شود و بر این اساس می‌توان گفت استان اصفهان در مدیریت جمع آوری و تصفیه فاضلاب حرف اول را در کشور می‌زند .
در این بازدید هاشم امینی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان هم گفت: 14 درصد تصفیـه‌خـانـه‌هـای فـاضلاب کشور در استان اصفهان قرار دارنــد و از 92 شهـر تحـت پـوشـش، 25 شهـر دارای شبکـه جــمـــع‌آوری و 35 شـهــر نـیــز در حــال اجــرای طــرح‌هــای فـاضـلاب مـی‌بـاشند و درحال حاضر 63 درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار دارند .
 
رئـیـس هـیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اسـتـان اصـفـهـان فـرسـودگـی شـبـکـه فـاضلاب و تأسیسات تصفیه خانه های فاضلاب را یکی از مهمترین چالش ها در ایـن زمـیـنـه دانـست و عنوان کرد : قدمت تصفیه خانه های فاضلاب در اصفهان فرسودگی تأسیسات را در تصفیه‌خانه‌ها به همراه داشته است. بدین ترتیب بازسازی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب نائین، جنوب، شرق، شمال اصفهان، شاهین‌شهر، شهرضا و نائین در دستور کار قرار گرفته است و عملیات بازسازی این تصفیه خانه ها همچنان ادامه دارد .
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار