وزير اوقاف و امور اسلامي اردن با تاکيد بر اين که مسجد الاقصي در بخش قديمي بيت المقدس قبله نخست يک ميليارد و 700 ميليون مسلمان در سراسر جهان است سخن از تقسيم مسجد الاقصي را خطرناک و بازي با آتش عنوان کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ هايل عبدالحفيظ داوود تکرار تهديد به تقسيم مسجد الاقصي را ناشي از فشار گروه هاي افراطي اسرائيلي دانست و افزود اين تهديدها نتيجه اي جز بازي با آتش در منطقه نخواهد داشت.

وي افزود : اردن قاطعانه همه اقدامات مسئولان اسرائيلي را در قدس شريف و مسجد الاقصي به ويژه يهودي سازي مسجد الاقصي و اجازه به يهوديان براي برگزاري مراسمشان در داخل اين مسجد را رد مي کند.

هايل عبدالحفيظ همچنين گزارش دو روز اخير منابع اطلاع رساني اسرائيل در خصوص پيشنهاد يهوديان افراطي براي سلب اختيارات اوقاف اسلامي در قدس و مسجدالاقصي و برنامه ريزي براي وابسته کردن  مسجد الاقصي به وزارت امور مذهبي اسرائيل هشدار داد و دفاع از مسجد الاقصي را واجب عيني بر هر مرد و زن مسلمان دانست.

وي از کشورهاي جهان و سازمان هاي بين المللي و بشر دوست خواست اسرائيل را براي متوقف کردن اقداماتي که تغيير دهنده واقعيت تاريخي شهر بيت المقدس است و همزيستي ديني و امنيت جهاني را تهديد مي کند ، تحت فشار قرار دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار