رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: هیچ کس نمی‌تواند منکر نقش حوزه‌های علمیه خواهران در جامعه شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در نشست مشترک ائمه جمعه استان تهران و مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران که در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: توسعه حوزه‌های علمیه خواهران قابل تقدیر است و اگر نهاد حوزه‌های علمیه خواهران را معرفی کنیم خیرین آماده سرمایه‌گذاری در این نهاد خواهند بود.

وی با اشاره به تاثیر حضور بانوان طلبه در پایان یافتن فعالیت زنان فاقد سواد دینی در محافل خانگی تبلیغی بانوان اضافه کرد: در بسیاری از شهرها به برکت حوزه‌های علمیه خواهران این بساط در حال جمع شدن است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه اگر فرهنگ صحیح الگوی مصرف در خانواده شکل بگیرد بسیار موثر خواهد بود، افزود: با تربیت بانوان طلبه می‌توان این کار را به انجام رساند.

وی تربیت نیروی انسانی را در میان کارهای مختلف پیرامونی ائمه جمعه دارای نقشی بنیادی دانست و گفت: این امر به ویژه در میان بانوان که به لحاظ تاریخی عقب افتاده‌اند از اهمیت بسزایی برخوردار است.

تقوی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در میان فعالیت‌های امام جمعه نقشی بنیادی دارند، یادآور شد: همین نیروهای حوزه‌های علمیه هستند که باید با تهاجم فرهنگی مقابله کنند.

وی با بیان اینکه امام جمعه به منظور جلوگیری از فرسودگی نیروها باید برای ساماندهی جبهه فرهنگی روش مناسب اتخاذ کند گفت: امام جمعه باید فرمانده این نیروها باشد و سایر دستگاه‌ها از جمله ستاد امر به معروف و نهی از منکر، شورای فرهنگ عمومی و حوزه‌های علمیه بازوی توانای امام جمعه قرار گیرند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خواستار توجیه مدیران استانی حوزه‌های علمیه در زمینه تعامل بیشتر با ائمه جمعه شد و افزود: 80 تا 90 درصد بار حوزه‌های علمیه بر دوش امامان جمعه است.

وی خواستار بهره‌گیری از تجربیات آموزش و پرورش و آموزش عالی در حوزه‌های علمیه در راستای تفویض برخی اختیارات به مدیریت‌های زیرمجموعه شد و خاطرنشان کرد: این امر رقابت را میان آنها فراهم می‌کند.

تقوی با بیان اینکه برای استفاده از بهره‌دهی حوزه‌های علمیه خواهران باید برنامه داشته باشیم، یادآور شد: امامان جمعه باید بررسی کنند که حوزه‌های علمیه خواهران چه بهره‌های فرهنگی و تبلیغی می‌توانند داشته باشند./س

برچسب ها: قم ، نقش ، حوزه ، علمیه ، خواهر ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.