درد "سینوزیت"، ریشه فک بالا را تحت تاثیر قرار داده و به علت نزدیک بودن این عضو اغلب درد این دو عضو با هم اشتباه گرفته می شود

دکتر عدل اندودانتیست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: دردهای سینوزیتی به علت نزدیک بودن به ریشه فک بالا گاها با درد در این ناحیه اشتباه گرفته می شود اما می توان با تفکیک برخی علائم قبل از مراجعه به پزشک نوع درد را تشخیص داد و همچنین از حاد شدن بیماری و افزایش درد جلوگیری کرد.دردهای سینوزیت عموما همراه با علائمی مانند: اخلاط انتهای حلق همراه می باشد.

وی افزود: در مورد درد دندان های 4.5.6 که درد شان با درد سینوزیت اشتباه گرفته می شود می توان به سوابق دندانپزشکی شخص مراجعه کرد که احتمالا قبل مشکلات دندانپزشکی از قبیل عفونت دندان که بطور کامل درمان نشده باشد یا ترمیم های دندان که مجددا به درمان های بعدی احتیاج دارد بر می گردد.

وی در رابطه با عوارض بعدی به علت تشخیص اشتباه گفت: از عوارض اشتباه گرفتن دردها در این ناحیه از صورت می توان به تجویز اشتباه و بی مورد آنتی بیوتیک ها اشاره کرد که مصرف بی دلیل آنتی بیوتیک خود عوارضی را به دنبال دارد.

همچنین احتمال مزمن شدن دردهای سینوس و پیشرفت کردن درد در این ناحیه از عوارض بعدی این تشخیص می باشد.

وی افزود: این مورد با مراجعه به موقع به پزشک و پیگیری های لازم قابل شناسایی و درمان به موقع آن از بروز عوارض و درد های بعدی جلوگیری می کند.


انتهاي پيام/

برچسب ها: درد ، سینوزیت ، ریشه ، دندان ، پزشک ، عضو ، فک ، درمان ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.