ست آموزشی غلبه بر جاذبه زمین امروز،یکشنبه با حضور سردار "مهدی فرحی"، دبیر ستاد توسعه فناوری هوافضای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، "مصطفی عباسی" عضو تیم سازنده این "ست آموزشی" در جمع خبرنگاران درباره این طرح گفت: یکی از مهمترین کاربرد این ست آموزشی در فضاپیماها و پهپادهاست (پرنده بدون سرنشین) که فناوری روز دنیا بوده و آن را به صورت یک ست آموزشی برای عرضه به جامعه دانشگاهی و فناوران ارایه کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه این فناوری به عنوان تسهیل کننده پروازی استفاده می شود افزود: یکی از مشکلات پهپادها و پرنده ها اصطکاک هوا برای تغییر مسیر است که با استفاده از این سیستم پرنده ها اصطکاکی با هوا نداشته و به راحتی تغییر مسیر را انجام می دهند.

عباسی تصریح کرد: بااستفاده از ست فناوری یک پرنده با باند پروازی کم می  پرواز کند.

به گفته وی این فناوری در حوزه های مختلف ازجمله صنعت هوایی کاربرد داشته و دستیابی به این فناوری و شبیه سازی آن توسط نخبگان ایرانی بزرگترین قابلیت آن محسوب می شود.

عضو تیم طراح این ست فناوری خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این فناوری را تحقق دستیابی به فناوری موتور یونی است که برای حرکت در اعماق فضا کاربرد دارد.

وی افزود: از دیگر کاربردهای این فناوری در تولید هواپیماهایB2 است.

وی اضافه کرد: این فناوری هم اکنون در دست کشورهای پیشرفته مانند آلمان، آمریکا و روسیه است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۸ تير ۱۳۹۹
افتضاح
آخرین اخبار