با هدف ایجاد بازار مبتنی بر ایده و سرمایه ،دفتر فن بازار منطقه ای اصفهان گشایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، با آغاز به کار این دفتر در محل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان، پل ارتباطی میان صاحبان ایده های تجاری و سرمایه گذاران ایجاد و تقویت خواهد شد.

ایجاد بازار مبتنی بر ایده و سرمایه مهم ترین و اصلی ترین مأموریت این دفتر است. با ایجاد این مرکز صاحبان طرح های تجاری و صاحبان سرمایه به منظور ایجاد واحدهای کسب و کار جدید، ارتباطی مستقیم و منسجم خواهند یافت تا تجاری سازی ایده ها در قالبی مشخص و در سطح ملی پیش رود.

این دفتر تحت نظارت دفتر فن بازار ملی ایران واقع در پارک فناوری پردیس فعالیت خواهد کرد و در گام اول، ورود اطلاعات صاحبان ایده و طرح های تجاری و همچنین اطلاعات سرمایه گذاران به بانک اطلاعاتی را در دستور کار دارد.

تا کنون 200 طرح و ایده پذیرش شده و آماده ارایه و جذب سرمایه گذار است که بیشتر آن ها در حوزه فناوری های نوین، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و مواد پیشرفته، کاربردی هستند.

گفتنی است طبق قانون 5 ساله توسعه و بر مبنای نقشه جامع علمی کشور دولت ملزم به ایجاد فن بازارها است.

فن بازار یا بازار فناوری محلی برای مبادلات فناوری و ساماندهی جریان خرید و فروش نظام مند، مستمر و پایدار فناوری در یک زمینه یا مجموعه ای از زمینه ها با استفاده از ساز و کارهای تجاری مشخص است.

تولد فن‌بازارها به یک دهه قبل برمی گردد و زادگاه آن کشورهای شرق آسیا است. در این بازار، فروشندگان تکنولوژی فرصت می‌یابند تا ایده‌ها و فناوری‌های خود را در معرض نمایش گذاشته و اقدام به بازاریابی طرح های خود کنند. از طرفی این امکان نیز وجود دارد که متقاضیان فناوری‌، تقاضا و نیازهای خود را اعلام کرده و این رابطه دو سویه برقرار شود.

بنا به گزارش روابط عمومي شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان بر اساس تفاهم نامه ای که میان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و پارک فن آوری پردیس تهران منعقد شد، ایجاد فن بازارهای منطقه ای در 6 کلان شهر کشور به عنوان یکی از محورهای همکاری در دستور کار قرار گرفت.

در این راستا طی جلسه ای با حضور نمایندگان و مسؤولان پارک علم و فناوری کشور، سازمان صنایع کوچک و شهركهاي صنعتي ايران،شركت شهركهاي صنعتي استان اصفهان، خانه صنعت ، معدن و تجارت استان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان ، تشکل ها و انجمن های فعال در بخش خصوصی، دفتر فن بازار منطقه ای اصفهان رسما افتتاح شد/س.

برچسب ها: اصفهان ، دفتر ، فن ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.