رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: بخشنامه‌های گوناگون بانک‌های عامل بخش تولید و صنعت را به رکود کشیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حسین پیرموذن امروز در سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل، اظهار داشت: انتظار این است تا دولت یازدهم و مسئولان بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌های عقلانی و با ثبات در این زمینه نارسایی‌های گذشته را برطرف کنند.

وی نبود سرمایه در گردش شرکت‌های تولیدی، کمبود نقدینگی، عدم ثبات نرخ ارز، قوانین دست و پاگیر و افزایش قیمت مواد اولیه را از مهمترین مشکلات تولید و صنعت برشمرد.

فعال اقتصادی اردبیل خاطرنشان کرد: عدم هماهنگی و پاسخگویی نامناسب سیستم بانکی موجب شد که در حال حاضر از سوی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کشور در مورد عدم تعامل نامناسب سیستم بانکی جلسه داشته باشیم.

پیرموذن همچنین از بررسی طرح یکپارچه‌سازی، تسهیل و روان‌سازی قوانین بانکی در اتاق ایران خبر داد و گفت: قوانین دست و پاگیر و بخشنامه‌های متعدد بانک‌ها موجب تضعیف مالی واحدهای تولید شده است.

دبیر و سخنگوی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در ادامه با بیان اینکه تعامل بین سیستم بانکی و بخش خصوصی یک ضرورت است، تصریح کرد: در همین راستا تشکیل کمیته حل اختلاف بانکی با محوریت اتاق بازرگانی و تعاون به منظور رسیدگی به موارد اختلافی فعالان اقتصادی با بانک‌ها در نحوه محاسبه سود تسهیلات و تغییر و اجرای بخشنامه‌های بانکی برای حمایت از تولید جزو برنامه‌ها و اهداف اصلی شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی است/س.

برچسب ها: اردبیل ، بخشنامه ، های ، بانکها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.