خانه ریاضیات اصفهان نماینده برگزاری مسابقه جهانی A لیمپیاد در ایران است،مسابقه ای که برای هفتمین دوره در ایران با همکاری موسسه تحقیقاتی ˈفرودنتالˈ کشور هلند، برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، مسوول بخش مسابقات خانه ریاضیات اصفهان گفت: این مسابقه با همکاری خانه های ریاضیات در ایران و به صورت تیمی برگزار می شودو تیم های سه یا چهار نفره از دانش آموزان پایه های اول تا سوم رشته های مختلف دبیرستان ها و هنرستان ها می توانند در این مسابقه شرکت کنند.
ˈ
عالیه ترکانˈ با اشاره به برگزاری دو مرحله ای این مسابقه افزود: مرحله مقدماتی آذر امسال در داخل کشور و مرحله نهایی، مارس 2014 در هلند برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این آزمون در بیش از 90 مدرسه در هلند و حدود 17 کشور در دنیا با محوریت موسسه فرودنتال زیرمجموعه دانشگاه اترخت هلند برگزار می شود گفت: در پی تفاهمنامه همکاری این موسسه با خانه ریاضیات اصفهان این آزمون از سال 1386 در ایران نیز برگزار می شود.
ترکان با بیان اینکه سوالات دور مقدماتی توسط کمیته مرکزی در هلند طراحی و به کشورها ارسال می شود افزود: نماینده برگزاری این مسابقه در ایران، خانه ریاضیات اصفهان است.
وی تصریح کرد: ثبت نام برای شرکت در مسابقه توسط خانه ریاضیات اصفهان صورت می گیرد و مسابقه روز اول آذر در حدود 30 خانه ریاضیات کشور در شهرستانهای مختلف برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در دور نهایی یک یا دو تیم از هر کشور به جز هلند انتخاب می شوند و همه هزینه ها بر عهده کشور شرکت کننده است.
مسوول بخش مسابقات خانه ریاضیات اصفهان ، نوع سوالات را مسایل واقعی از مکانهای مختلف نظیر سازمان ها، شرکت ها، مراکز پژوهشی یا مشکلات عمومی یک جامعه دانست و گفت: برای حل مساله، باید یک مدل ریاضی ارائه و با یک ایده خاص روی آن بحث شود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 208 تیم از ایران در مرحله مقدماتی مسابقه A لیمپیاد شرکت کردند تصریح کرد: پارسال به دلیل مشکلات ناشی از نرخ ارز، تیم های برتر ایرانی موفق به حضور در مرحله دوم مسابقه در هلند نشدند اما امسال بودجه مربوطه پیش بینی شده است.
وی از علاقه مندان به شرکت در این مسابقه خواست تا 25 آبان برای ثبت نام به پایگاه اینترنتی خانه ریاضیات اصفهان مراجعه کنند.

A لیمپیاد (A-Lympiade) یکی از مسابقات جهانی ریاضی است که با هدف افزایش قدرت تفکر، یادگیری فنون مدل سازی ریاضی، کارگروهی، تمرین نوشتن یافته های علمی و جمع بندی و ارائه مطالب در هلند و تعدادی از کشورها برگزار می شود./س

برچسب ها: اصفهان ، خانه ، ریاضیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.