سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از اجراي طرح گردشگري بر روي اثر 7000 ساله «قلا» در شهر گيلانغرب خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت اله سپهر، از تشكيل انجمن ميراث داران در  شهرستان گیلانغرب خبرداد و گفت: تشكيل اين انجمن با مشاركت اعضاي شوراها و دهياران بمنظور حفظ و صيانت از آثار فرهنگي و تاريخي انجام مي شود.

وي كه به همراه فرمانده يگان حفاظت ميراث فرهنگي استان در جلسه بررسي مشكلات آثار تاريخي و طرحهاي گردشگري در گيلانغرب حضور يافته بود افزود: كاخ اربابي سراب مورد شهرستان گيلانغرب با قدمت 2500 سال به عنوان يكي از دو اثر منحصر به فرد دنيا از سازه هاي معماري و پلان آن شناخته شده و مشابه اين اثر يك مورد ديگر در كشور افغانستان وجود دارد.

سپهر از اجراي طرح گردشگري بر روي اثر تاريخي 7000 ساله «قلا» یا قلعه در مركز شهر گيلانغرب با مشاركت شهرداري و ميراث فرهنگي خبرداد و گفت: با سامان دهي اين اثر تاريخي يك موزه از آثار تاريخي شناسنامه دار مربوط به اين شهرستان بر روي اين تپه ايجاد می شود.

وي افزود: به منظور توسعه محدوده اين اثر ميراث فرهنگي آمادگي دارد تا با تملك املاك مجاور به مالكين آنها زمين معوض در شهر گيلانغرب واگذار کند.

 گفتنی است در شهرستان گيلانغرب 346 اثر تاريخي وجود دارد كه تعداد 306 اثر آن ثبت ملي شده است /س
 

برچسب ها: رح ، گردشگری ، قلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.