مدیرکل اعزام مبلغ و امور دینی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بیش از 2 هزار بقعه در سراسر کشور میزبان مبلغان بصیرت عاشورایی است و مبلغان متخصص در امر تاریخ به تبیین مباحث عاشورایی در این بقاع می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام احمد شعبانی با اشاره به اعزام مبلغ در ایام محرم اظهار داشت: با توجه به این‌که ایام محرم و عزاداری امام حسین (ع) فرا رسیده است اکثر منبرهای مبلغان به معرفت‌دهی و بصیرت‌شناسی نسبت به واقعه عاشورا، درس‌ها و عبرت‌های این واقعه اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: عاشورا و تاسوعا واقعه‌ای بی‌نظیر است که به صورت خودجوش با دل‌های انسان‌ها ارتباط برقرار کرده بنابراین باید از حضور مردم در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا نهایت استفاده صورت گیرد.

مدیرکل اعزام مبلغ و امور دینی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: دوره‌هایی در زمینه سبک زندگی اسلامی برای مبلغان برگزار کردیم تا با سخنرانی‌های مبلغان، خانواده‌ها با سبک زندگی دینی بر اساس خواسته مقام معظم رهبری آشنا شوند.

وی یادآور شد: ایستادگی در دوران امام حسین (ع) جز با شهادت ابا عبدالله‌ الحسین (ع) و فرزندانش میسر نبود بنابراین امروز باید همه حسینی‌ها در یک صف واحد قرار گیرند و در زمینه استکبار بصیرت‌دهی داشته باشند.

شعبانی از اعزام 2 هزار و 100 نفر مبلغ از قم به امامزاده‌های مختلف در ایام محرم خبر داد و افزود: به همین تعداد یا بیشتر از مبلغان بومی استانی استفاده می‌شود و در بقاع متبرکه به انجام فعالیت‌های تبلیغی می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 2 هزار بقعه در سراسر کشور میزبان مبلغان بصیرت عاشورایی هستند و مبلغان متخصص در زمینه تاریخ به تبیین واقعه عاشورا می‌پردازند.

مدیرکل اعزام مبلغ و امور دینی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: مبلغان اعزامی ماه محرم در زمینه هدایت مراسم عزاداری و پرهیز از خرافه‌گویی‌ها فعالیت می‌کنند تا در مداحی‌ها از اشعار بی‌محتوا جلوگیری کرده و اشعار با محتوا و حماسی را جایگزین آن کنند.

وی با اشاره به فعالیت مبلغان در ایام تبلیغ گفت: مبلغان در ایام تبلیغ به اقامه نماز جماعت و برگزاری کلاس‌های مختلف می‌پردازند و با برگزاری خیمه معرفت، مشاوره‌هایی به جوانان ارائه داده و سئوالات و شبهات آن‌ها را پاسخ می‌دهند.

شعبانی با بیان این‌که مبلغان اعزامی ماه محرم از امروز به مدت 12 روز در مناطق تبلیغی حضور دارند، گفت: تبیین مباحث قرآنی، کار با کودک و نوجوان و ... از برنامه‌های دیگر مبلغان در ایام تبلیغ است.

وی یادآور شد:‌ اکنون دشمن با تمام توان به میدان آمده و از همه ابزارها مانند اینترنت، ماهواره، فیس‌بوک، کتاب و مجله استفاده می‌کند بنابراین این دهه فرصت مناسبی است تا با اهداف و برنامه‌های شوم دشمن مبارزه کنیم./س

برچسب ها: قم ، بقعه ، سراسر ، کشور ، میزبان ، مبلغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.